Det lackar mot jul - Lite baktips!

Nu ska här bakas och fixas. Äntligen är det snart jul, bästa högtiden. Det kan väl inte bli mysigare än pyntat, ljus överallt och lukten av nybakade pepparkakor. Har ni börjar baka och fixa än? Här är lite tips på mina favoriter från förra julen. I år hoppas jag att jag kan lägga till några nya favoriter:


Pepparkakor deluxe görs snabbt och enkelt och smakar himmelskt. Gjorde flera satser och de gick åt.



Glöggkakan så otippat jättegod.


Ingen jul utan Skumtomtefudgen! I år blir det till att göra den på nya smaken med polka.


Eller den här chokladfudgen, som jag åt och åt utav. Sådär gammeldags god.


Marshmallowscrisp - amerikanskt gott!


Midvintertårta med hallon, vit choklad, apelsin, färskost, vaniljglass mm. Den åt vi på juldagen. Gjorde den två gånger.


..och små glöggpepparkakor förstås.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Så mycket goda tips du har, tack! Jag har börjat med julbaket :) Längtar så till Jul!

2011-11-21 @ 03:40:15
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Godmorgon! Allt bra såhär på morgonkvisten? :)

2011-11-21 @ 05:51:38
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

HJÄLP vad mycket gott! Jag bara MÅSTE prova glöggkakan, låter SUPER <3

2011-11-23 @ 02:05:17
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: cecilia

Åhhhhhh så gott det ser ut! spara lite i en hemlig burk som det står Nora och Cecilia på! pleeeeeaaasssse

2011-11-26 @ 17:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin