Veckomenyn - Och en äppelkaka med kardemumma och kolasås

Varsågoda en liten veckomeny med lite ditt och datt! Hur ser er vecka ut? Blir så glad om ni lämnar en liten kommentar och berättar:-) Den här veckan är den första som inte är proppad med event, utmaningar osv. Jag ska ta tag i en masa saker hemma, som att barnen ska få varsin säng, dags att de delar rum. Sedan ska jag bläddra lite i recept för att få inspiration. Ett roligt event har jag ändå. Jag ska dra några lyckliga vinnare i tävlingen om Lundby dockskåp med tillbehör. Fler roliga tävlingar kommer det också här. Och så kommer Matstugan få en gästbloggare!! Ha en så fin vecka! 
 
Squashsoppa - enkel och god
Ädelostgratinerad kyckling - mina barn älskade, lite otippat den här rätten
Skaldjurspaj - där du öser i precis det du tycker bäst om
Fläskfilé i dragonsås - Kanonenkel och kanongod!
 
Unna er också den här underbara äppelkakan med kardemumma och kolasås, så gudomlig!
 
Håller tummarna för att det blir en strålande höstvecka

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vilken härlig veckomeny! Satt själv för en stund sen och knåpade ihop vår veckomeny. Det blir bl.a. Gulaschsoppa, lax i ugn och hjortstek med svampsås, och så måste man ju baka kanelbullar när det är kanelbullens dag på fredag!

Svar: Lät helt ljuvligt, precis alla rätter lät underbara. Sugen på Gulaschsoppa nu! Ha en fin vecka du!
Linda /Matstugan

2013-09-30 @ 15:40:01
URL: http://madeleinesrecept.wordpress.com
Postat av: Malin

Ska laga första middagen på drygt 6 månader då min man varit föräldraledig och älskar att laga helgmaten också. Så jag vet inte hur det ska gå ;-)
Trevligt med lite inspiration!
Ska knåpa ihop en lista imorgon innan jag drar till affären.

Svar: Det kommer gå såå bra. Framförallt ha roligt, spelar inte så stor roll om det blir lite fel ju. Berätta hur det går:-)
Linda /Matstugan

2013-09-30 @ 19:29:54
URL: http://missparkas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin