Sommargott

Jag kikade igenom vad jag gjorde sommaren 2011 och som verkligen blev lyckat. Här är lite tips på bakat och desserter som vi gjorde och tyckte mycket om. Jordgubbsgrottorna, lite för goda, gick åt som smör.
 
 
Hallonslush var en av dem. Vi gjorde den flera gånger i veckan, så härlig i värmen och passar vuxna såväl som barn.
Hallon- och blåbärscobbler! Underbart tillsammans med choklad. Man kan i stort sett ha i vilken frukt/bär som helst. Så smaskig!
Den här marängtårtan med massa hallon och nötter gjordes efter sommaren, men smakade SOMMAR.
Otroligt god blåbärspaj som smakar kola, testa den! Så himla god! 
Passionsfruktssorbet..mmmm
Äppelkaka med kardemumma, kokos, kanel och härlig kolasås, gudomlig!
En annan supergod knäckig blåbärspaj
 
♥Ha en fortsatt fin sommar!♥

Kommentarer
Postat av: Katarina

Så mycket gott du bjuder på! Kram

2012-07-15 @ 10:40:37
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Karoline Eriksson

Men sluta gör mig hungrig Linda!!!

2012-07-15 @ 11:02:45
Postat av: Marja- Baka Sockerfritt

Det var inte lite smaskiga saker! Har försökt göra "grottor" (hallon, LCHF) förut, men misslyckades två gånger. Ska nog försöka mig på det igen nu...

Svar: Vad spännande det lät med grottor á la LCHF! Du måste berätta om du får till det!
Linda /Matstugan

2012-07-15 @ 21:13:56
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin