Jag är tillbaka på bloggen- Vad sägs om marängtårta med massa hallon?

Jag är tillbaka, ÄNTLIGEN!!! Som jag längtat att blogga. Men som sagt så kom lilla Magda. Istället för två första veckor av lugn och mys blev det en massa sjukbesök och strul, jag fick hög feber med mera med mera. Jag hann inte ens sova för alla bekymmer. Men nu känns det som lugnet för första gången lagt sig. Jag hoppas det...Min mamma och bror kom och avlastade och muntrade upp, vi gjorde en marängtårta till dem som efterrätt. Så lätt, passar perfekt då man inte har så mycket tid:-) Den är rätt så nyttig dessutom...rätt så iallafall...

Du behöver
2 köpta färdiga marängbottnar
4 dl färska hallon (eller blåbär/björnbär)
2 dl vispgrädde
1,5 dl grekisk youghurt
2 msk hackad mynta
1 näve hasselnötter (eller pistaschnötter, osaltade)

till dekoration behöver du hallon,mynta och t ex röda vinbär, eller vad du vill.

Gör så här:
Vispa grädden men sluta då den är mjuk i konsistensen. Blanda ner hallonen och vispa på tills den är stadig. Vänd ner youghurt, och mynta. Bred ut grädden mellan och ovanpå bottnarna precis innan du ställer fram den (annars blir marängbottnarna alldeles mjuka och geggiga). Lägg på rikligt med hackade hasselnötter, hallon och mynta.

TADAAAA! Perfekt snabbfix dessert! Ni hör från mig snart igen, LOVAR.


Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jaaa! Du är tillbaka, vi har saknat dig ;) Hoppas allt är bra nu <3



Åååh, marängtårta, det är ju SÅ gott! Vad fin den blev =)

2011-10-06 @ 22:56:36
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: cecilia

instämmer med föregående talare!

2011-10-07 @ 02:45:11
Postat av: Katarina

Ja, jag har saknat dig också! Marängtårtan ser ljuvligt god ut och färgen är mycket lockande! Ha det bra, kram!

2011-10-07 @ 05:09:04
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin