Veckomenyn och lite chokladpudding

Här kommer lite favoriter för veckan. Min vecka kommer bestå av förberedelser för Magdas födelsedag och hennes lilla kalas. Jag har varit ute i S I S T A minuten, bokstavligen, med inbjudningar. Haft noll idéer och varit lite i valet och kvalet om vi verkligen skulle ha ett kalas. Men nu kör vi:-) Men jag har ju inte direkt förberett något än...Dock temat är mini..mer får ni se på lördag:-) Har ni något roligt, spännande, jobbigt framför er?
 
* Linssoppa - Absoluta favoriten!
* Pasta Carbonara
* Laxfjärilar med stuvad potatis och inlagd gurka
* Fläskfilé i krämig rosmarin- och vitlökssås
En rolig efterrrätt är chokladpudding med Oreos och godismaskar:-)

Kommentarer
Postat av: ::Ulle::

Bra med lite tips inför veckomenyerna. Försöker få till det där med att planera maten i förväg, men vi är hopplösa till att spåra ur planeringen liksom, ha ha. Känner ofta för något annat just den dagen osv... :D

Jobbigt, spänande framför oss? Ja, jo, en hel del då vi brottas med sjukdom i familjen, men små guldglimtar i vardagen försöker ändå hinnas med. Kanske skulle slå till med oreo-mask-desserten i kväll så att barnen får en överraskning bara sådär. :D Måndags-mys är aldrig fel.

Ha en fin dag!

Svar: Hoppas att det ordnar sig, vad det än är! Den är lite rolig, chokladpuddingen med maskarna:-) Man kan också trycka ner en liten myntakvist så att det ser ut som det växer lite. God är den dessutom!
Linda /Matstugan

2013-09-16 @ 12:09:14
URL: http://julam.nu
Postat av: Mårtenssons kök

Vi är så glada att vi börjat med veckomeny på vår blogg, en stor bonus är ju att man själv också påminns om gamla godingar man lagat till genom åren men som glömts bort...
Och att kika på andras veckomenyer leder till så många kanontips!

Svar: Ja, jag har också glömt bort allt jag har gjort och får själv en massa tips och idéer då jag sätter ihop veckomenyn. Toppen!! Roligt att se er på Instagram förresten!
Linda /Matstugan

2013-09-16 @ 15:05:09
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin