Veckomeny och en älgfilé på det

Ny vecka hörrni! Den här veckan ska jag börja träna igen, tjohooo! Jag har inte kunnat träna på riktigt efter Tjejmilen då jag har haft en strålande smärta i låret ända sedan loppet. Jag hoppas, hoppas det är bra nu. Sedan ska jag ut och äta med mina bästisar på ett spännande ställe. Jag har också världens roligaste samarbeten på gång på bloggen, kan inte säga riktigt än, men snart:-) Ha en härlig höstvecka!
 
Tomatsoppa utöver det vanliga
Korvgryta som är helt fantastiskt god
Kycklingsgryta med mangochutney
Honungsstekt lax med pestorisoni
Till helgen föreslår jag en läcker vilträtt som smäääälter i munnen: Örtbakad älgfilé med brynt västerbottenpotatisstomp. Till rätten en bärsås som är ljuvlig. Riktig helgkänsla på den rätten (och givetvis ett gott rött vin till).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin