Fantastiska Korvgrytan

Här en korvgryta som är ett underbart alternativ till korv stroganoff. Receptet kommer från En smak av Karin, en blogg som har så goda recept. Förra veckan hittade jag hennes recept på Enklaste korvgrytan, och det var precis vad jag behövde. Den här blev även en favorit hos mig, Annie och inte minst Magda som slukade den. Här har ni den. Det enda jag ändrade vara att jag tog japansk soja istället för kinesisk och plussade på med en tesked. Hade ingen kinesisk hemma. Min gryta blev betydligt ljusare än Karins, kanske har det att göra med att jag tog japansk soja, vet inte, hur som så blev den kanongod. 
 
Du behöver (för 4)
300 g falukorv
1 paket bacon
1 stor gul lök
4 tsk japansk soja
4 msk sweet chilisås
4 dl matlagningsgrädde
Maizenaredning
Salt, svartpeppar
 
Gör så här
Skär falukorven i lagom bitar. Finhacka lök och klipp ner bacon. Fräs korv, lök, bacon i en gryta. Tillsätt soja, grädde, sweet chili. Låt puttra ihop lite medan du slänger fram tallrikar, bestick och glas. Smaka av med salt och peppar och red med lite maizena om det behövs. 
 
Ps. Försöker du leva lite kolhydratfattigt så skippar du riset och slänger på extra sallad och grönsaker.  

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad kul att ni gillade det lika mycket som vi! Det kommer bli en ståående korvrätt här hemma :-) Kram!

2012-09-25 @ 14:59:56
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin