Härlig kväll med sojamajonäs, tellicherry och lakrits

Jag har så mycket roligt att visa er så att jag hade glömt en underbar kväll med min kollega Tanja. Hon kom över en vardagskväll och hon är gravid så det blev prosecco utan alkohol som fördrink, dvs Kiviks Ekologiska Herrgårdscider (otroligt god, jag kör alltid på den som alkoholfritt alternativ). Lägg i en klick (inte för söt) sorbet. Till det nötter, vansinnigt läckra snacksoliver (Provencal från Zeta). Jag hade dessutom gjort små munsbitar med SALMA lax toppad med hemmagjord sojamajonäs (recept kommer här på bloggen). SALMA lax kan ätas av gravida, dels pga att den förpackas inom 4 timmar efter att den är fångad.  
Testade en ny grillnyhet, svenska nötspett med Tellicherry peppar (smakar lite lätt fruktigt).
Goda spett, kunde vara något mer kryddade men annars hur goda som helst. Vi drack en god Äppelmust av Rödnos från Kivik (hur sött är inte det namnet). Den är gjord på Discovery äpplen. Härlig och frisk smak. 
Till det klyftpotatis och tzatziki och sallad förstås.
Efterrätten har ni redan sett, Lakritsglass! Så grymt nöjd med den. Nästan för god faktiskt. Underbar kväll som slutade rätt sent. 

Kommentarer
Postat av: dianasdrömmar

Synd att vi missade varandra:( ska du pånågra event nästa vecka?kramis Diana

2013-04-19 @ 06:14:58
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin