Glassmaskinen är redo för varmt väder

Den här glassmaskinen inköptes redan innan jul. Det var Annie som övertalade mig då vi var på Cervera för annat. Hon tyckte absolut att vi måste ha en glassmaskin. Jag var ju inte så svårövertalad. Men sedan stod den orörd över julen och de långa vintermånaderna. Den premiärinvigdes med att vi gjorde Lakritsglass, och det blev så lyckat!
Jag har inte testat någon annan glassmaskin så har inget att jämföra med, men jag är supernöjd med denna (så här efter ett försök i alla fall). Det som var lite förvånande dock var att glassen inte är klar då glassmaskinen har kört klart. Då är det mer en kall glassig trögflytande sås. Du får hälla över den kalla glasssmeten i en bytta och ställa in i kylen i nägra timmar. Trodde det skulle vara klart på direkten med en maskin. 
 
Är det någon annan som  har OBH Nordicas glassmaskin? Eller någon annan, vad tycker ni, är ni nöjda?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag har ingen glassmaskin men skulle gärna ha OBHs rosa :)
Hemmagjord glass är ju sååå gott!

Svar: Ja, ha ha, min dotter ville helst ha den rosa, men den blåa har samma färg som kökskaklet så det fick bli den:-) Såg nu att den har kommit i rött, eller har den alltid funnits i rött? Snygg var den i alla fall:-)
Linda /Matstugan

2013-04-25 @ 14:04:40
URL: http://madeleinesrecept.wordpress.com
Postat av: Mojjan

Jag har en annan sorts glassmaskin, dock mycket nöjd med den med. Tror all glass i maskin blir lite som lös mjukglass. Jag brukar göra så att jag kör den i 30 min i maskinen och sedan slevar över den till en glassburk och stoppar in i frysen. Efter några timmar så är den helt sagolik. Har du provat hasselnötsglass?? Man gör en glasssmet och smälter ner cirka 1 dl nutella eller liknande innan den får svalna. Guuuudomlig. :P

Svar: Ok, de verkar som att den ska vara så lös då man är klar med maskinen. Då är det inget fel på just min. Jag har gjort hasselnötsglass på nougat, men inte på Nutella, det måste jag verkligen testa snart! Tack för tipset!
Linda /Matstugan

2013-04-26 @ 06:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin