Lammfärsbiffar, Tzatziki och krämig potatisgratäng

Biffar på lammfärs är definitivt SOMMAR för mig. Lammfärs och sommar är även Tzatziki för mig. Här snabba lammfärsbiffar med massa smak. Till det blev det färdig potatisgratäng från Alströmer.
 
Du behöver
500 g lammfärs
2 msk tomatpuré
1 vitlöksklyfta
1 msk torkad rosmarin
2 tsk spiskummin
2 tsk paprikapulver
1 tsk salt
1 dl hackad persilja
olivolja, smör
 
Mycket krämig, god och smakrik gratäng från Alströmer Gourmet med Oatley iMat, dvs vegetabilisk (fast de finns i alla sorter). Färdig i påse och alltså bara att hälla ner i en ugnsfast form. Jag strödde på lite extra Västerbottenost ovanpå innan ugnen.
Gör så här
Blanda ihop allt och gör 6 större biffar eller 8 mindre. Stek i olivolja och smör några minuter på varje sida så de får färg och blir genomstekta. Alternativt Ugnssteker du dem på 225 C i knppt 15 minuter.
 
Helt färdig gratäng som man värmer i ugn (eller mikro). Den här varianten heter Gourmet och är den första helt vegetabiliska, gjord på Oatlys havrebaserade iMat.  
 
Tzatziki med en gnutta honung, mmm...mitt all-time-favourite tzatziki recept hittar du HÄR. Lägg till 2 tsk honung, så gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin