Ett helt julbord på enbart kalkon

Jag gjorde i november ett helt julbord på bara kalkon och det blev så kanongott att jag verkligen rekommenderar det om du inte äter fläsk, är vegatarian som äter vitt kött, eller helt enkelt vill ha ett lättare alternativ till julbord. Tänkte att jag skulle göra en lista för er på det jag hade som blev ett komplett julbord.
Tillredde
Helstekt kalkon med fyllning
Aprikos- och senapsgriljerad kalkonskinka
Dadlar inlindade i kalkonbacon
 
Färdigköpt
Mycket hittade jag färdigt på Ingelsta Kalkons butik här i Stockholm och en del på min ICA:
 
Köttbullar
Prinskorvar
Basturökt bröst
Leverpastej
Proscioutto 
Lökkorv
Enbärskorv
Pepparsalami
Extrarökt kalkonbröst
Sylta
 
Perfekta tillbehör (färdigköpta)
Cumberlandsås
Tranbärssås
Victoriasallad
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin