Nya tag med godaste vegetariska lasagnen


Tja, nu har jag haft en liten time out igen...Min lilla dotter har kolik tyvärr. All min tid, energi och kraft har gått till att bära runt på henne då hon har ont. Just nu lagar vi mat här hemma till sambon och Annie. Jag går själv på mjölkfri diet och dessutom är det bort med alla röda frukter, bär och grönsaker. Jag får heller inte äta kiwi, apelsin, nötter osv. Jag är så hungrig att ni anar inte. Just nu lever jag på avocado, kalkonbacon, morot, banan, koffeinfritt te och havremjölk. Igår var jag så hungrig att jag köpte en stor pommes på McDonalds och åt den på 10 sek. Men hjälper dieten mot hennes kolik så är det såååå värt det! Dessutom så förlorar jag några gravidkilon på köpet:-) Inget ont som inte har något gott med sig!!

Jag har så många recept som vi gjorde innan min diet. Ska försöka hinna och försöka att uppdatera lite mer regelbundet.

Hur som, jag gjorde denna vegatariska lasagne ikväll som är en gammal favorit hos oss, så fast jag inte smakat den så lovar jag att den är jättegod. Den innehåller massa spenat, keso, lite vitlök och annat. Receptet hittar ni HÄR!




Som jag önskar att jag fick äta den!!


Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Fy, vad jobbigt med kolik! Min äldsta son hade kolik när han var liten. Amningste var det enda som hjälpte för mig. Det gör man på hel anis, fänkål och kummin. Köp påsar i kryddhyllan. Ta en halv tesked av varje, lägg i en tesil och låt dra i varmt vatten. Drick som te. Jag drack cirka 5 koppar av denna dryck om dagen. Sonens mage blev mycket bättre. Detta gjorde jag när uteslutande av matvaror inte hjälpte. Kanske hjälper det er?

2011-10-20 @ 20:44:33
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Linda-Matstugan

Tack snälla Anna



Det ska testas! Jag gör verkligen precis ALLT om det kan hjälpa. Jag går just nu på akupunktur med henne, vi får se om det hjälper. Men jag ska köpa kryddor i morgon och göra teet. Ingen vore gladare än jag om det hjälpte. Kram till dig!

2011-10-20 @ 20:49:03
URL: http://matstugan.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Åh, vad trist, hoppas hon blir bättre snart, måste vara jobbigt för både henne och dig <3 Lasagnen låter toppen i alla fall, hoppas du hittade något lika smaskigt att mätta magen med - du kan ju inte bara leva på pommes ;)

2011-10-21 @ 00:13:31
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com
Postat av: Katarina

Styrkekramar från mig!

2011-10-21 @ 03:59:12
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Mary

heja linda, kämpa på med avocados o morötter :D

2011-10-21 @ 20:52:57
Postat av: sofie mumsfillibaba

Vad jobbigt!! Hoppas dieten hjälper!

2011-10-25 @ 12:44:58
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin