Sista dagen på Manhattan

Som Anders kommenterade på ett av mina blogginlägg från NY så behöver man ju inte direkt känna sig hungrig i NY, och det stämde på pricken. Jag kan inte komma ihåg att jag varit så ständigt proppmätt i mitt liv. Jag ville att vi skulle testa munkarna på Dunkin Donut till exempel, men varje gång vi gick förbi en av deras butiker så var det omöjligt att få plats med ens en halv av deras munkar.


Sista dagen på Manhattan spenderade vi i Nolita. Området ligger mellan Soho, Lower East side och Chinatown. Det är ett sånt mysigt område med boutiquer, cafeer och barer. Vi stannade för lunch på trendiga Café Gitane; litet, busy och sååååå god mat, rätt hälsosam dessutom. Nora och Annie fick varsin present också i liten påse: minikamera med bilder i och ett klistermärke, så gulligt och det gjorde att man kunde sitta i lugn och ro ett bra tag.

Jag tog Cous cous med potatis, kyckling, grönsaker och massa hoummos. Den stora portionen räckte till både mig och Annie.


Sambon tog stor salld med rödbetor, getost honungsrostade valnötter mm.

För att balansera allt nyttigt man mumsat i sig så går man bara över gatan till Little Cupcake Bakeshop. Jag önskar att ni kunde varit med dit, det var så fullt av cupcakes, tårtor och cheesecakes i alla möjliga färger.


Bilden gör inte denna lilla sagobutik rättvisa.

Jag tog en Oreo cheesecake, och den var inte liten den inte. Efter den så var jag sådär överproppmätt igen.


Smådonnorna levde rövare inne i butiken av sockerkicken, men det var bara bra det för 19.00 gick vi på planet till Stockholm och hon sjöng sig igenom alla pippisånger för hela flyget, åt sin mat och däckade. Tip top!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin