Glöggmingel i liten skala


Hade min kära vän Rose-Marie med familj här på litet glöggmingel, dvs de fick mingla med oss. Det var ett sånt ruskväder så perfekt att vara inne och äta och mysa. Det här är det enda mingel jag lyckats ställa till med i år så jag passade på att testa lite saker jag varit sugen på att prova.


Jag gjorde kalkontapas med glöggmarinerade aprikoser (recept kommer), krustader med lite fyllning. Det enklaste snackset i världen. 

Minipepparkaksformar med ädelostblandning med liten skvätt konjak i och små päronkuber på toppen (Recept kommer). Jag trodde ett tag att de gick åt skogen (rätt så länge trodde jag det faktiskt), men de blev riktigt goda tyckte alla.
Kanderade mandlar och polkafudge

Tranbär och hackade hasselnötter istället för traditionella russin och mandel. Liter roligare och passar finfint till glögg!
Lyckades få ett kort där en av tre tittar.
Minitonåringarna var tröttast efter att ha minglat runt. Så det blev mys, film och pop corn i soffan. Lilla Leah fortsatte äta i köket och Magda hängde även hon i köket med oss. En perfekt dag blev det i allafall...iallafall tills Rose-Marie påpekade att det såg tomt ut på skänken...hon syftade såklart på pepparkakshuset...(Alla delar ligger sedan länge bakade i en skål)...hmmmm

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Haha, förlåt... kunde inte låta bli eftersom jag visste att du hade fått påtryckningar om pepparkakshuset från andra håll också :)



Men tack för en urmysig lördag!



KRAM

2011-12-19 @ 07:03:05
URL: http://bambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin