Pepparkakshänder

Efter maten bakade jag och Annie några pepparkakshänder innan läggdags. Hon tyckte det var så roligt att göra sina egna händer. Sen ville hon göra mina händer, men jag sa att de skulle bli så stora att ingen skulle orka äta upp dom, och det förstod hon. 









En del av degen gick rakt ner i magen så fort jag vände ryggen till.



Vi gjorde tre små händer efter Annies. Det går bra att rita med en tandpetare eller helt enkelt rita försiktigt runt med en vassare kniv. Man får fixa till lite lätt. Viktigt att man skär ut dem direkt på bakplåtspappret för det går inte att flytta dem utan att de går sönder.                                                                                                                                      



Sen kan man göra naglar av några mandelspån. Annie fick sätta dit naglarna själv såklart. Hon tyckte vi borde ha målat dem med nagellack också. Gräddas som vanliga pepparkakor i 200 C.   




MUMS!


Kommentarer
Postat av: Jessica

vilket roligt tips! det ska jag komma ihåg tills när mitt syskonbarn blir äldre :) tack!

2010-12-08 @ 20:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin