Liten tysk jul

Igår kväll hade vi en liten mini tysk afton.

Jag är 50% tysk. Vid jul så kan jag längta efter tyska julkakor. Dessutom så vill jag att Annie som då är 25% tysk ska få en liten tysk dos vid jul iallafall. Jag letade länge innan jag hittade dem. De fanns på NK här i Stockholm. Blev så glad och handlade på mig lite väl mycket.



Zimtsterne (kanelstjärnor), Dominos (botten av mjuk pepparkaka, äppelgelé och marsipan, allt doppat i mörk choklad), Printen (mjuk, och inte så söt pepparkaka. Lite som skånsk pepparkaka) och Lebkuchen (Mjuk pepparkaka med oblat). Jag kan längta efter den där känslan av hur oblaten smälter.

Våra älskade favoritkoppar har faktiskt min kära moster, Gunilla Råberg gjort! Ni kanske har sett hennes saker i DN under hösten? Jag vet att de varit med minst 2 gånger. Annie har också sin egen miniversion av våra och det är hennes absoluta favorit som hon inte lånar ut till någon. Om ni vill titta på hennes saker så se HÄR. Ett urval av hennes alster och annan drömkeramik och fantastiska glaskreationer finns i Stockholmsbutiekn Blås och Knåda .

Nu bär det av till Småland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin