Svartkrogen - Becksvart middag

Ja, precis så här såg det ut då Rose-Marie och jag åt 3-rätters middag igår kväll. Rose-Marie sa att hon hade en överraskning till mig då jag fyllde år i augusti. Aldrig hade jag anat att vi skulle äta en god middag utan att se varandra, maten, besticken, vinet eller de andra gästerna. 
Svartkrogen ligger på Söder och drivs av Ulf som är blind. Vi blev tillsagda att stänga av telefoner och lägga bort klockor med ljus. Sedan ledsagades vi in genom en sluss till becksvart mörker. Då jag satt ner hade jag först ingen aning om var Rose-Marie satt. Oj, vad vi skrattade åt att försöka hitta bestick, maten och vatten. Vi visste inte heller vad det var vi åt, utan fick helt enkelt gissa. Jag kan säga att det inte är så lätt att gissa sig till vad det är man äter, skumt som bara den. Jag gissade till exempel att jordgubbarna var konserverad frukt och ankan trodde jag var kyckling först. Det mesta av maten åt jag med händerna till slut, lättare än att veva runt med gaffeln på måfå. Det var även underbar live musik under kvällen. När Ulf bad oss sjunga med och det blev opera så tog alla i, hade ju aldrig hänt om man såg varandra. Så fantastisk kväll!
Då vi slussades ut fick vi se vad vi hade ätit under kvällen: Förrätt, Västerbottenspaj; Huvudrätt, Anka med puré på palsternacka och ärtor, Efterrrätt, Tiramisu med jordgubbar. 
 
Tack Vännen för en kanonkväll (och tack för att du bara skämtade då du sa att överraskningen var att vi skulle tatuera oss;-) 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag har hört om sådana där restauranger och det finns en här i Amsterdam också. Kram

2013-09-29 @ 12:53:37
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Agnieszka

Vilken häftig upplevelse det verkar ha varit! Det måste jag verkligen prova!

Svar: Ja, det var roligt, gott, spännande, skumt, allt på samma gång:-)
Linda /Matstugan

2013-09-29 @ 19:41:17
URL: http://spotandtell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin