New York känsla på Restaurang AG

Stjärnkockarna Johan Jureskog (känd från bl a Kockarnas kamp) och Klas Jungquist driver Restaurang AG. Var där för första (men inte sista gången.-) med bästa vännerna i fredags! Så imponerad av det stället. Det känns som om man hamnat i New York. Det är coolt inrett med kakel och läder. Det är en köttrestaurang och är man vegetarian så ska man kanske inte gå hit då det hänger köttstycken, bilder på kött finns här och där och köttbitarna är stora och maffiga. Tycker man om kött, ja, då har man definitivt hamnat rätt! 
Utöver den vanliga menyn kommer det in en extra köttlista. Köttbitarna är de finaste tänkbara, men visst, rätt dyrt, men så gott!
Grillat surdegsbröd med lardo (rimmat ister med rosmarin, salvia mm) 
Lotta tog den här angussteken från Australien med bearnaise, bakad potatis med vitlökssmör och sallad med parmesan.  
Jag och Erika tog deras hamburgare. Här kan vi tala om riktiga hamburgare! Stora, saftiga, mycket mycket goda!
Cheesecake med körsbär och hallonsorbet tog de andra. Jag var så mätt så att jag bara orkade lite te

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Nu blev bag hungrig! Hamburgaren såg riktigt god ut!!

2013-09-16 @ 20:08:03
URL: http://madeleinesrecept.wordpress.com
Postat av: Anna/Frostis

Gott och mastigt! Man behöver nog komma rejält hungrig! Härliga bilder med fina tjejer!

2013-09-16 @ 20:31:56
URL: http://www.frostrosor.nu
Postat av: Annika

Och jag och maken var där i lördags :)
Maken åt Angusentrecoten och jag hjortläggen.
Sååååååå gott!

2013-09-16 @ 22:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin