Manukahonung - Rena rama dunderhonungen

Sådärja, nu har jag skickat efter den magiska Manukahonungen som det talas mycket om. Jag har länge varit övertygad om honungens kraft, och flera studier stödjer min övertygelse. Manukahonung är en extra magisk sorts honung. Läs t ex Hälsas text om honungen. Manukahonungen används i behandling av halsfluss, åkommor relaterade till stress såsom magsår, acne, psoriasis. Det sägs att honungen har bättre effekt än antibiotika och många stora sjukhus använder Manukahonung i behandlingar. Var bara noga med att inte ta en sked i teet. Den ska nämligen inte vara i värme. Jag beställde min burk från mabra.nu 
Beställde även nässlepulver som även det är otroligt välgörande, proppad med järn, kalcium, folsyra, A-,B- och C-vitamin, är blodrenade och infektionshämmande. Ja, och sedan blev det Nyponpulver som jag tänkt ha då jag bakar bröd. 
Blev lite kokosolja och stor påse hampafrön som även det klassas som superfood packad med protein och dessutom riktigt gott. Jag brukar ha hampafrön i smoothies, på musli, i bröd, i färsen till köttbullarna eller biffarna. Smakar lite nötigt. 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Många nyttiga godsaker :) Kram

Svar: Ja, eller hur:-) Har du testat? Ha en underbar helg! Kramar
Linda /Matstugan

2013-09-13 @ 11:50:16
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Katarina

Kokosolja och hampafrön använder jag nästan dagligen, men de andra du har köpt har jag aldrig testat. Kram

Svar: Manukahonung har jag läst om länge. God är den också. Tänkte kanske göra någon slags powerbollar med den.
Linda /Matstugan

2013-09-13 @ 11:58:23
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Lina

Vad komiskt vi pratade just om denna honungen i fred på tjejmiddagen och sp fick jag läsa om den här ´:) Tipsade min mammagrupp om denna länken vart man kan köpa den. Kul å ses i lörd, ha en fin dag, kramar

2013-09-16 @ 09:00:11
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin