Jul på ICA - Mat

 
På ICAs event häromveckan bjöds vi Skinkmacka med julcrunch, så så gott.  Kul idé med små skinksmörgåsar till glöggminglet. 
Dessutom grönkålpaj med ädelost (bara måste ha receptet på denna) och rödbetsinkokt lax med pepparrotssmetana. Bra med nya idéer inför jul. 
Vad kommer finnas runt jul hos ICA? Jo, bl a rimmad såväl som färdigkokt Eco julskinka, revbensspjäll i alla möjliga former, julkorv med nejlika, färdigskuren rödkål, vitkål och grönkål, julte med alla julkryddor och min stora favorit från förra året glöggmix mandel och tranbär samt hel saffran.  
Bara måste visa de nya snygga retroförpackningarna till sill och ansjovis, coooola! 
Om ICA får bestämma så äter vi sill med basilika och soltorkade tomater,äpple och pepparrot eller kräftor och dill. Tycker det låter vansinnigt gott. Dessutom snygga burkar. Dessa sorter tillhör premiumsortimentet, dvs lite lyxigare och större bitar.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Herrejösses så mycket gott, man börjar ju lite smått längta till jul! ;-) KRAM

Svar: För mig kunde det nästan vara jul året om:-) Köpte igår en julren på Panduro som jag ska spraya med kopparfärg, så jag längtar verkligen efter julen:-)
Linda /Matstugan

2013-09-12 @ 11:10:26
URL: http://carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin