Jul på ICA - Bakning och annat gott

ICAs julevent, 'to die for' om man är en total julgalning som mig. Här fick vi prov på vad julen 2013 kommer innehålla. På min önskelista finns sedan länge en kavel med piggar på, för att t ex göra knäckebröd. En köttkvarn från Electrolux finns också i sortimentet (glömde fota), tänk att göra sin egen korv eller mala sin egen köttfärs till köttbullarna. 
Vi bjöds på en ljuvligt god clementinglögg med stjärnanis i, alkoholfri. Den kommer jag härma i jul. Julkakor med det där lilla extra: Skurna pepparkakor, Ginger flapjacks och saffransrulltårta. 
Dekorationer i form av något ätbart, t ex polkagrisstängerna i tyg eller pepparkakshus i porslin. Fiffigt att dekorera marshmallows med kristyr. Vad sägs om en cake pops maskin? Coola omtag till muffins och cupcakes och vintriga silikonformar. 
Snygga kakburkar och en fantastisk nyhet, slickepott med inbyggd termometer. En sådan bara måste jag ha, perfekt till allt julgodis där man värmer choklad osv.  

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Längtar till julen!!

Svar: Jag också! :-)
Linda /Matstugan

2013-09-05 @ 08:33:51
URL: http://madeleinesrecept.wordpress.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Bara lite sommar till SEN kan jag börja längta till julen:)

2013-09-05 @ 21:50:41
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin