Lax i Teriyakisås med fetaost och lime

 
Här har vi fått en ny storfavorit för vardagar. Använder du färdig Teriykaisås så tar det sådär 5 minuter att förbereda den för ugnen. Jag använde ett halvt paket fetaost,men skulle kunna tänka mig nästan ett helt paket för kombinationen är så fantastiskt god, teriyakisås och fetaost.Vi bara älskade den här laxen!
 
Du behöver (för 4 pers)
4 laxfiléer
½ flaska teriyakisås
1 liten lime (eller ½ stor lime)
½ paket Feta 
Gör så här
Sätt ugnen på 200 C
 
Lägg laxfiléer i ugnsfast form. Häll över teriyakisåsen och vänd runt filéerna en gång. Smula över fetan lite slarvigt. Tvätta limefrukten noga och skäri tjockare skivor och fördela över formen.
 
Sätt in i ugnen i 10-15 minuter. 
Servera med t ex ris och sallad. Jag blandade riset med Furikake, som vi älskar här hemma. För er som inte vet så är det ett slags japanskt strössel på vita och svarta sesamfrön, alger och svarta vinbärsblad. Jättegott och jättenyttigt. Jag köpte min flaska med strössel på hälsokostbutik. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad gott det ser ut!!!!!!!

2013-10-19 @ 14:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin