Ostbricka extra allt

Well....I söndags på Fars Dag så ordnade jag och busungarna en stor ostbricka till Magdas pappa. Vi är separerade sedan sådär 2 år tillbaka. Men idag är vi såpass bra vänner att vi visar uppskattning, respekt och gör gemensam sak för båda barnens skull, i vissa sammanhang. Det har varit en lång väg för att vi ska komma dit vi är idag, samarbetande föräldrar. Det fanns en tid då vi gjorde allt annat än samarbetade och kommunikationen var allt annat än trevlig. Jag har jobbat otroligt hårt på att vi ska komma dit vi är idag.
Galet goda nya Kvibilleostar från Arla: Herrgård, Prästost och Grevé. De är lagrade i 18 månader och är smakrika som bara den. Min favorit blev nog Grevé som har en Umamikaraktär, kunde inte sluta skära stora bitar av den. Magdas pappas storfavorit var Prästosten. Annie förvånade med att vilja ha stora bitar av alla tre (Jag ser framför mig många gemensamma ostbrickor). Till bl a rårörda björnbär, som är en helt otrolig smakkombo till ostarna. Fikonmarmelad också en hit. Min färskost = Inte heller så dum. 
Till ostbrickan nya favoritvinet, en Rioja Reserva från 2008, Baron de Ley. Sveriges mest sålda Rioja. Älskar det här vinet: Kärlek vid första klunken. Jag tror min exsambo sa sådär 20 gånger att det här var det godaste vinet han smakat.  
Barnen fick lite extra tillbehör...
Annie bara ääääälskar att vara med på bloggen;-) Ps. Vad sägs om brickan som jag har allt på? Köpte den på Åhléns för någon vecka sedan, så nöjd! Ostbrickornas ostbricka.

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh vad du är mysig och fin som gjorde detta för dina barn och hans skull! Sånt imponerar så mycket på mig, skilda föräldrar som samarbetar för barnens skull- det är kärlek för sina barn! Förstår att det inte är lätt, men grattis till att ni fått det att funka!

Det var längesen jag kommenterade din blogg, men jag läser, inspireras, lagar och bakar efter dina recept och bara ääälskar den! Perfekta mixen mellan matbilder, recept, tips, inredning och personliga inlägg.

På tal om personliga inlägg, förstår att det här är väldigt privat, och förväntar mig inget svar, du får verkligen göra som du vill! Men funderade dels på om Annies pappa finns i erat liv (har aldrig läst om honom) och dels ifall du har båda barnen på heltid?

Tycker du är inspirerande och slås ofta av hur stark din kärlek till dina barn är, och hur mycket tid och omsorg du lägger på dom! Du är en förebild!

Kram

Svar: Tack Julia! Blir så glad över dina kommentar. Vår väg till att samarbeta runt barnen var rätt blodig. Men, det viktigaste för mig har hela tiden varit att barnen ska må bra. Nu samarbetar vi väldigt bra och det är skönt för alla såklart.
Blir alldeles rörd över dina fina ord!

Hmmm...det där med Annie. Bestämde mig efter att ha läst din kommentar för att jag ska skriva om det på bloggen. Låt mig ladda lite (kanske fram till jul), så ska jag skriva om det. Då blir det även lättare att förklara hur jag har barnen. Stor Kram!
Linda /Matstugan

2013-11-12 @ 19:43:00
Postat av: Emmy

Ser väldigt gott och trevligt ut. Ostbrickan är ju fantastisk!

2013-11-13 @ 21:18:20
Postat av: Anonym

Det var ett tag sedan jag kommenterade din blogg. Min uppfattning är att du verkligen gör allt och lite till för dina barn och vänner. Vad fint att ordna fars dags mys!
Du har fått mig att pröva massor av dina recept. Ser framemot flera tips. Ha en härlig höst helg! Mvh Carina

Svar: Åh, tack! Så otroligt gulligt av dig att skriva så...blev lite rörd faktiskt. Hoppas du har en fin helg Carina!
Linda /Matstugan

2013-11-15 @ 19:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin