Crock Pot grytan är igång med en Boeuf Bourguignon

Nu har jag satt igång min första Crock Pot rätt - Bouef Bourguignon. Jag har brynt på kött och bacon. Sedan i med allt: morötter, lök, lagerblad, skogschampinjoner, rött vin och buljong mm. Bara att trycka på knappen så kommer den stå under hela dagen och tillagas, 10 timmar! Det bästa, jag behöver inte göra något alls. Det ska bli en härlig gryta till min bror med familj som kommer på besök imorgon. 
Den drivs med el och det är så lätt att ställa in tid och effekt (hög eller låg). Jag kommer berätta mer ingående om Crock Pot då jag har testat den lite. Ni kommer självklart få alla recept dessutom. 

Kommentarer
Postat av: annelie_ua / blomsterochbakverk

Låter jättegott. Och framför allt fantastiskt bekvämt. Ska bli skoj att höra vad du tycker efter lite testande. Fin kväll till dig.

Svar: Efter det första testet med Boeuf Bourguignon är jag helt såld på Crock Pot. Så mört kött och god gryta. Vill bara testa mer nu:-) Har du testat? Ha en superfin vecka!
Linda /Matstugan

2013-11-02 @ 19:39:43
URL: http://blomsterochbakverk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin