Ursäkta dålig uppdatering...

Vi var med Magda på akuten hela kvällen igår, som ni som följer mig på Instagram redan vet förstås. Vi åkte lite efter 19 på kvällen och var tillbaka hemma vid 12. Magda har inte riktigt varit sig själv den senaste veckan. Hon har vägrat ta sin napp och gosis, som hon vanligtvis sitter fast vid. Hon har varit otröstlig delar av dagen, speciellt kvällar. Igår kväll då  jag kom hem från jobbet skrek hon utan stopp i en timma.Vi fick inte ta i henne och det var tydligt att hon hade ont. Efter ett antal timmars väntan på Sachsska barnakut på SÖS så konstaterade doktorn förstoppning. Hon fick lavemang och vi har fått tarmstimulerande medicin på recept. Doktorn sa att vägra ta napp kan vara ett tecken då sugreflexerna som används stimulerar tarmarna som gör ont då de inte jobbar som de ska. Ett annat tecken var att det onda börjar en liten stund efter de har ätit. Att inte åka in vid förstoppning kan i värsta fall leda till skador på tarmarna och även tarmvred (vilket jag haft som liten). 
 
Jag har massor med roligt som ni ska få, ska bara hämta mig lite. Oron, alla timmars väntan och att ha legat bredvid henne inatt och vakat över henne har gjort att jag är något sliten och galet trött idag. Men jag är otroligt lättad också att de hittade orsaken. 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hmm, stor varm kram! Hoppas medicinen hjälper.

Svar: Tack, idag har varit en bra dag för Magda, vilket är lika med en så bra dag för mig. Förstod igår då vi åkte in att jag känt på mig den senaste veckan att det varit något, men inte kunnat sätta fingret på vad det var. Stor stor lättnad idag. Kramar Katarina, och tack som alltid!
Linda /Matstugan

2013-05-07 @ 12:38:18
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Anonym

Varma tankar till dig och dina döttrar./Carina

Svar: Tack, snälla. Idag har varit en gränslöst trött dag för mig. Men så lycklig över att Magda har varit glad och sprallig mest hela dagen.
Linda /Matstugan

2013-05-07 @ 20:52:04
Postat av: Gudmor

Men lilla fina Magda. Tar man inte gosis så är ju något helgalet. Hoppas på snabb bättring! Ses på lördag <3

Svar: Ja, vi ser så fram att träffa dig. Hon mår så mycket bättre nu lilla kråkan. Kramar
Linda /Matstugan

2013-05-08 @ 23:58:52
Postat av: Lollo

Stackars liten... Och så jobbigt för dig... Hoppas så att Magda mår bättre och att ni får en fin helg!
Stor kram från Lollo

Svar: Tack snälla, hon mår så mycket bättre. Gångna natt sov hon för första gången en hel natt och hade inte ont under natten. Skönt! Hoppas allt är fint med er:-) Kramar
Linda /Matstugan

2013-05-09 @ 20:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin