Plick plock helg

 
I fredags kväll var det egenmys med plick plock tallrik och världens godaste vin: 2012 Santa Alicia Reserva pinot Noir Rosé (nr 6019 på Systemet). Bra pris också, 79 kr. Det här vinet kommer jag dricka till jordgubbar, sommarsallad och fisk. Mums. Som ni ser så hade jag en hög med tvätt på golvet som jag skyfflade åt sidan, orkade inte fixa med den fredga kväll. 
Lite ditt och datt: physalis, kalkonkorv med ramslök och ingefära, halloumi med trögflytande balsamico, stora köttiga oliver och små toasts med en ny tomatpuré från Mutti med soltorkad tomat, supergod. Jag la på en bit korv ovanpå och det var ljuvligt gott med den rika tomatsmaken 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin