Ostbricka med...

...Magdas Gudmor. Jag råkar då ha bästa gudmödrarna till mina barn som vill träffa sina gudbarn regelbundet. Igår messade mig Leontine på jobbet och sa att hon längtade efter oss, undrade om vi hade tid samma kväll. Så mysigt med spontanträff bara sådär! Hann inte planera middag, men hade, som alltid, ost hemma. 
Det blev min favoritost Langres (Du kan även hälla champagne över Langres osten, eller mousserande och låta stå ett tag så blir den alldeles krämig), underbar marmelad med kokos och passionsfrukt (från ostdisken i Sicklas saluhall), en toppenbra mix av oliver har Fontana på burk, Fuetkorv medköpt från Barcelona, lite Amaronevin och Levainbröd. Sist, men inte minst så hade Leontine med sig hembakta bullar som var magiskt goda. 
Favoritpersoner på besök får mer än gärna natta Annie och läsa bok. Gissa vad Annie valde för bok? En kokbok för barn, lustig hon är. Hon ville att hon och Leontine skulle bläddra igenom bilderna och prata om recepten. Den boken har hon nu valt en massa kvällar (ska visa er senare idag vad det är för bok, för den är sååå fin). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin