Jag föreslår en korvstroganoff

Suverän snabbrätt som, i alla fall mina barn fullkomligt älskar. Det som också är bra med korvstroganoff är att om du inte har mjölk hemma, som jag har i receptet, men har en massa creme fraiche eller gräddslattar, så kan man ta dem, blir precis lika bra. 
 
För 4 pers
800 g falukorv
3 gula lökar
4 msk smör
4 msk tomatpuré
2 krm paprikapulver
4 dl mjölk
1 krm salt
1 krm peppar
4 msk persilja
 
Gör så här
Hacka löken fint. Strimla korven. Bryn falukorv och lök i smör i en gryta. Tillsätt tomatpuré och paprikapulver och rör om. Späd med mjölken och koka upp.Krydda med salt och peppar (jag tycker vitpeppar passar allra bäst). strö över persilja.
 
STOOOR SALLAD till såklart!
ps. ska visa er lite senare vad jag strödde över salladen precis då jag hade fotat klart, min nya 'grej' som jag är såld på just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin