Ädelkräm/Gorgonzolakräm med aprikoser på grillad krutong

De här smaskiga mingelsnacksen bjöds vi på under ICAs event. Kunde inte få nog av dem och de innehåller allt jag älskar:ost, nötter och frukt i en perfekt kombo. Jag trodde det var gorgonzola innan jag sett receptet och jag är övertygad om att det skulle vara magiskt gott även med gorgonzola, så välj din favoritost:
 
Du behöver (för 4 pers)
140g gräddädelost (eller Gorgonzola)
1 dl kesella
10 trokade aprikoser
 
1 msk olivolja
4 skivor lantbröd
½ dl valnötter
 
Gör så här
Mosa osten och blanda med kesellan. Hacka aprikoser och blanda med ostkrämen. 
 
Pensla på  lite olivolja på varje bröd. Grilla på grill eller i ugn. Skär brödet i mindre bitar. En klick ostkräm på varje bröd, strö över lite grovhackade valnötter. 
Självklart med en god drink till, med eller utan alkohol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin