Vinn Världens bästa Skruvdragare i specialutgåva!!

Nu har jag fått äran att tävla ut två stycken av Bosch underbara sladdlösa skruvdragare i specialutgåva, Bosch IXO BBQ (som jag bara älskar!). Bosch IXO BBQ är en sommarutgåva med sladdlös skruvdragare och grilltändare i ett. Inte så tokigt va. Det är den vanliga skruvdragaren och det kommer med en finurlig fläktpåsats. 
 
Berätta varför just du ska vinna och ge ditt bästa grilltips nedan i kommentarsfältet så har du chansen att vinna din egna Bosch IXO BBQ!
 
Glöm inte att ange mailadress så jag kan nå dig om just du vinner. Tävlingen pågår t o m tors 4 juli.
 

Stort Lycka till och Fortsatt fin, solig och avkopplande sommar!

/Linda


Kommentarer
Postat av: Helena

Oj vilken finurlig maskin :) en sådan vill jag vinna! Behöver BÅDE en skruvdragare och grilltändare som skulle underlätta vardagen när jag ska pyssla på här hemma med mina olika projekt. Äger inget av dessa idag och det vore mer miljövänligt än tändvätskan jag använder idag när grillen ska tändas!

När jag grillar gör jag oftast egen marinad där kött/ kyckling/ grönsaker får ligga till sig, tar fram dem i god tid innan grillning, oftast grillar vi halloumi, majskolvar, paprika, hel tomat, champinjoner fyllda med vitlöksost...kanske klyftpotatis till... Egengjord kall sås på turkisk yoghurt som kryddas med salt, peppar, pressad vitlök och dragon är också ett måste liksom vitlökssmöret.
Oj så mycket det blev men min familj älskar tillbehören när jag grillar:) så om ni inte provat så testa fyllda champinjoner ( ta bort foten och fyll med valfri mjukost, vi föredrar vitlök) och sätt på grillgallret, ett annat tips är vira bacon runt halloumiskivorna och grilla... Mums!

2013-06-25 @ 21:52:36
Postat av: Kim

Jag och min karl kommer inom en (förhoppningsvis) mycket snar framtid att slå på stort och flytta till radhus. Tyvärr är vi båda födda med tummen mitt i handen. Kanske skulle denna skruvdragare kunna råda bot på det?
Favoriten på grillen är Teriyakimarinerad lax på spett. Helst ska det vara min mammas fasters hemliga teriyaki-recept också. Perfekt på grillen!

2013-06-25 @ 21:59:42
URL: http://kimmi.se
Postat av: Angelica

Bra människa reder sig själv, with a little help from some friends och rätt verktyg i lådan :)
Därför perfekt som ensamstående med verktyg som klarar av att göra flera saker och därför matchar den egna förmåga att hålla i - och lägga livspuzzlets alla bitar på plats, gärna samtidigt...Hänga upp tavlor och förbereda grillfest - med Bosch IXO BBQ funkar det mesta bäst :)

2013-06-25 @ 22:15:17
URL: http://moonmyword.wordpress.com
Postat av: Maja

Min man både sköter grillandet och skruvandet i vår familj och det vore ju förstås på plats med en förändring på den punkten så med egen skruvdragare och grilltändare kan jag ju erövra hans områden.

Mitt bästa grilltips är att göra egen marinad, så mycket godare! Jag blandar lite på en höft, vitlök (riven), honung, soja, olja, salt och peppar och det blir så gott. Speciellt om man låter köttet/kycklingen ligga länge i marinaden.

2013-06-26 @ 10:28:23
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Jag är gärna med.

Nu skulle jag vilja vinna denna till min brorsa, vet att han skulle älska en sån här maskin som kombinerar hans stora intressen dvs hemmafix och matlagning.

Jag är ganska kass på det här med mat och grillning men jag är såld på Beer can chicken... så gott. Det är ju inte mitt recept men kan varmt rekommendera det. Annars är det nog att göra en god röra till grillningen. Blanda creme fraiche, vitlök och fetaost... supergott.

2013-06-26 @ 13:07:07
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Jessica Sundberg

Jag vill gärna vinna en skruvdragare som bara ska vara MIN! Det är alltid min man som skruvar, hamrar, snickrar och grillar här hemma och nu är det kvinnornas tur att ta makten!!!

Mitt bästa grilltips är att verkligen vänta på den rätta glöden. Ingen bra glöd, ingen bra grillning! Sedan älskar jag det mesta som man lägger på grillen, gärna grillad ananas som sedan serveras med lite honung och vaniljglass. MUMS!

2013-06-26 @ 15:07:44
URL: http://familjensundberg.se/blog
Postat av: Lina Eckerström

Jag är hemskt gärna med och tävlar.
Vi köpte hus förra året vilket har inneburit både renovering, möbler som ska sättas ihop, hyllor som ska upp mm mm... MEN vi har ännu inte lyckats skaffa oss en skruvdragare, något mannen svär äver varje gång nåt nytt ska göras.
Vi får istället åka hem till mamma och låna hennes varje gång. Nu ska han önska sej en i födelsedagspresent har han sagt... han fyller i november ! Förmodligen blir det en och annan hämtning av mammas skruvdragare innan det.

Ja grilltips.. Alltså jag är en riktig sucker för lax grillad i foliepaket. Med massa citron, rödlök, salt & citronpeppar. Enkelt, löjligt gott & nyttigt.
Blir en heeeel del grillning nu när man har en egen trädgård. Och har man inte lax hemma så funkar ju alltid korv med bröd :) Grillat är godast.

Ha en fin kväll nu :)

2013-06-26 @ 18:18:28
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ååå en sån vill jag vinna.. Så jag kan överglänsa här hemma med allt fix och slipper tjata på gubben och min bror när jag vill ha något gjort.. :-)

Grill tips??? Eftersom jag bor i lägenhet och man inte får grilla på balkongen i vårt område blir det inte så mycket grillning, MEN när vi väl gör det ute på gården så brukar vi alltid avsluta våra grillningar med "smores".
Det var något jag fick lära mig äta när jag bodde i USA och är jättegott.
Du grillar marshmallows över elden sedan tar du en chokladbit och lägger på ett grahamskex och på det lägger du den varma marshmallows en och avslutar med ett till kex. Chokladen smälter och det blir en super god efterrätt till det grillade..
Mummms säger jag bara.. :-)

2013-06-26 @ 19:33:17
URL: http://millaotrissa.blogspot.se/
Postat av: emma

Jag är gärna med och tävlar!

Har precis skaffat mitt första hus med min sambo, är i gång med renovering och allt kostar så fruktansvärt mycket, vi behöver alla möjliga verktyg då inget har funnits. Hoppas innerligt att jag vinner, vi skulle bli så himla glada!

Mitt bästa och godaste grilltips är att antingen köpa en färdig marinad eller göra en egen, marinera bacon och linda runt bananer, sen på med dom på grillen och låt dom få ligga ett tag, så hiiiimla gott! =)

har tipsat i min blogg; http://kiwigiirl.blogg.se/2013/june/tavling-bosch-skruvdragare.html

2013-06-26 @ 21:13:42
URL: http://kiwigiirl.blogg.se
Postat av: chanette a

* vill vinna denna till min make..så han får NÅT i köket som är hans.. jag har ju okuperat det totalt med alla mina bak saker ha ha ha

* tips. e att låta barnen stopa massa gott i ett folie paket som man sen grillar. barn har en fantastisk fantasi

2013-06-26 @ 23:45:44
URL: http://chanette.blogg.se
Postat av: Linda

Hejsan
Vill gärna vara med o tävla då vi är i stort behov av en skruvdragare så slipper vi kanske ränna till grannen o låna hela tiden speciellt när vi ska bygga en stor altan senare i sommar =)

Mitt bästa grilltips är att grilla fisk i antingen hel eller i knyten lägg i lite smör/purjolök/citron skivor, krydda med valfria kryddor, jag använder oftast citronpeppar.
Vi brukar även ha grillad sparris till + kokt färskpotatis mums!!!!

Har även tipsat i min blogg http://lililoel.blogspot.se/2013/06/tavling-hos-matstugan.html

Trevlig sommar //Linda

2013-06-27 @ 08:18:44
URL: http://lililoel.blogspot.se/
Postat av: Matilda

Hej! Tävlar :)

Skulle vilja vinna denna och ge som present till sambon som snart fyller år. Alltid lika svårt att komma på något som han kan behöva :P

Mitt bästa grilltips är att grilla pizza! Underskattat, men väldigt gott. Helst ska man använda en hemgjord, god tomatsås och mozzarellaost. Innan servering toppas härligheten med parmaskinka :)

Kram Matilda

2013-06-27 @ 10:17:27
URL: http://www.matildasusanna.blogg.se
Postat av: Martin

Hej!

Det godaste jag har slängt på grillen det senaste är faktiskt högrev! Förkoka den innan och värm sedan på den på grillen så blir det som pulled pork med riktigt fin smak! Rekommenderas varmt! Baconlindade dadlar är ju också fint!

En skruvdragare hade varit fint nu när vi ska flytta till hus. Kan vi dessutom tända grillen med den så är ju lyckan gjord! Äntligen slipper vi tändvätskan! :)

/ Martin

2013-06-27 @ 13:02:53
Postat av: ::Ulle::

Men oj, vilken grej! Faktum är att om jag vinner så ska min 11-åring få den! Han är den som startar grillen hos oss (jämt!) och hans önskemål är att få en EGEN skruvdragare. Han är otroligt händig och ansvarsfull så det här vore en ultimat present!

Mitt bästa grilltips är inte särskilt glammigt eller unikt, men det fungerar alltid i vår barnfamilj. Allt vi ska grilla läggs i olika skålar, ungefär så som restaurangen Bamboo har. Detta gör att alla hittar något som de vill äta och sedan grillar vi efter hand. Grillspett får gärna finnas till hands till köttbullar, små korvar och frukt.

*Fingers crossed*

2013-06-27 @ 14:36:50
URL: http://julam.nu
Postat av: Mathilda

Jag är gärna med och tävlar! Är ny läsare på din blogg men är här för att stanna :)

Jag vill gärna ge denna som en present till min kära sambo som har stöttat mig i mina studier, både ekonomiskt och peppande. Den är han värd!

Mitt bästa tips är en hemmagjord marinad med grekisk yoghurt, vitlök, salladskrydda, soja, lite coca cola, salt och peppar. Blir supergott! Lägg i lite olika sorters kött (jag gillar kyckling mest) och låt ligga i några dagar i kylskåp. Har man bråttom kan man investera i en vakuummarinerare som man lägger köttet i och så pumpar man ut all luft och på så sätt går marineringen in i köttet snabbare.

Stor kram!

2013-06-27 @ 15:03:53
Postat av: Helena i Uppsala

Jag har nyligen träffat en karl med tummen mitt i handen. Så ska något fixas får det bli av mig. Båda har vi elborr men ingen har skruvdragare och jag ser ju på Ernst och Martin Timell hur mycket nytta man skulle ha.
Grilltips för oväntade gäster när kylen är nästan tom: kassler. Det blir väldigt saftigt!

2013-06-27 @ 15:25:56
Postat av: Helena

Vi ägnar denna sommar åt en totalrenovering av sommarstugan. För att få detta att fungera smidigt i kombo med en nyfiken 1,5-åring behövs grymma verktyg - precis som denna skruvdragare!

Mitt bästa grilltips är att lägga kycklingbitar i en marinad av olivolja, honung, curry och vitlök. Låt kycklingen bada i marinaden ca ett dygn. Den blir gudomligt god och saftig efter att ha legat på grillen!

Önskar dig och tjejerna en underbar sommar!!

2013-06-27 @ 15:27:51
URL: http://metalhella.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej! Mitt bästa grilltips är att låt grillningen ta tid! En stressad grillmästare resulterar oftast i brännt kött eftersom man lägger på köttet innan glöden är som bäst. Jag skulle vilja vinna denna för att jag vill hitta ett miljövänligt, enkelt sätt att tända grillen utan tändvätska (+ en skruvdragare att sätta ihop den kommande bebisens möbler med hade suttit kanon) Glad sommar :)

2013-06-27 @ 15:31:19
Postat av: sanna

Jag är ju en ganska envis brutta och vill fixa det mesta själv , fast just borra är en sån där grej jag alltid bett om hjälp till. Om jag nu skulle vinna en borr så vore det en sån där lättnadens suck... att nu har jag egen borr..så då måste du minsann lära dig borra själv ;) ja precis så skulle det bli :) mitt bästa grilltips är lax i folie. Ta fram en stor bit folie lägg en laxfile på mitten,skiva citron och lägg på filen,på med en knippa dill och ett par klickar smör.nyp ihop paketet så det ser ut som en calzone. Färdigt att lägga på grillen. Servera med romsås, färkpotatis och en god sallad. Kram sanns

2013-06-27 @ 21:39:19
Postat av: Carro

Min pappa tycker verkligen om att greja och ha sig. Jag tror att en sådan här skruvdragare skulle underlätta hans projekt och jag tror verkligen han hade uppskattat den! Han tycker också väldigt mycket om att grilla och vi gör det mycket under sommaren.

Mitt bästa grilltips är väl nog egentligen: "Gör vad du vill hur du vill!". Det finns ju inte bara ett sätt att grilla på och tänk på att grillen verkligen inbjuder till kreativitet! Prova det du tror kan vara gott, och våga blanda! Var lite äventyrslysten när du ska grilla - det fungerar garanterat! :)

2013-06-28 @ 00:02:22
Postat av: Åsa_teasa

En grilltändare vore verkligen något. Känns sådär att dränka kolen med tändvätska tycker jag.... Sen att det är en skruvdragare på köpet...kan ju inte vara bättre.
Mitt grilltips är marinera länge.... lägg gärna i marinad dagen innan.... (iaf kött) köttet blir så mycket bättre. Sen gillar jag idén med grillspett där alla själva kan plocka ihop det de tycker om.... (Barnen och jag gör inte likadana direkt). Trevlig sommar

2013-06-28 @ 07:22:54
Postat av: Johanna Retrolover Alm

Oj vad jag vill vinna denna! Vore perfekt för mig som har lovat att bli mer händig hemma.

Mitt bästa grilltips är att go veggie! Man måste faktiskt inte äta kött bara för att man grillar, det finns så otroligt mycket goda sojakorvar, halloumiostar och grönsaker att lägga på. Rekommenderar särskilt en Soja Chorizo som är riktigt kryddig från Hälsans kök. Mums!

2013-06-28 @ 09:48:21
URL: http://retrolover.blogg.se/
Postat av: Moa

Min sambo, som älskar att grilla samt är den som får stå för hemmafixet men hittills utan skruvdragare, fyller år snart och jag tror att han skulle bli toppenglad för den kombinerade maskinen.

Mitt bästa grilltips är att ha med äpplebitar på grillspettet. De blir supergoda grillade och bryter av mot de andra grönsakerna och köttet på ett bra sätt. Rekommenderas starkt.

2013-06-29 @ 10:38:39
Postat av: Isabel P

Till höjderna jag skruvdragare hissa,
En tävling som denna jag inte vill missa,
Med lite tur kan jag bli nummer ett,
Då i grillen det grillas fett,
Middagar till familj och vänner,
Utan att maten min bränner,
Omöjliga skruvar numera ett minne blott,
Då mitt arbete kommer bli flott,
Nu tackar jag för mig,
& anmäler mig till tävlingen till dig.

:)

Mitt bästa grilltips är kort och enkelt:
Solig sommarkväll, grym musik och din nära å kära.
Med dessa 3 ingredienser spelar det igen roll vilken mat man har, kvällen kan aldrig bli misslyckad!

2013-06-29 @ 11:31:29
Postat av: Kristina

Den perfekta inflyttningspresenten till min dotter och hennes sambo. Hon frågar jämt efter en skruvdragare som om vi ägde en.. Men det är roligare att ge än att få.
Mitt bästa grilltips är att överlåta det till dom som man vet kan.

2013-06-29 @ 16:41:54
Postat av: Annika Andersson

Mitt bästa grilltips är sparris.

Koka grön sparris ett par minuter, kyl ned snabbt i en skål med kallt vatten.

Ta 3-4 sparrisar och vira in i två skivor bacon.

Grilla!

Detta passar till alla grillad mat och är jättegott och ser proffsigt ut. Och är löjligt enkel och går att förbereda.

Perfekt!

2013-06-29 @ 18:22:50
URL: http://birdhouseinliatorp.blogspot.se/
Postat av: Veronica

Klart man vill vara med och tävla och en skruvdragare kommer alltid till nytta med renoveringar som pågår överallt i huset. Ett extra plus är ju att Bosch IXQ BBQ kan användas till att tända grillen med :)
Mitt bästa grilltips är fisk, potatis och grönsaker i foliepaket. Så gott och enkelt att grilla. Uppskattat av stora som små.

2013-06-30 @ 10:59:26
Postat av: Linnea Sjöström

Vill jättegärna vinna denna! Skulle ge den till min pappa som present eftersom . Han ställer alltid uppför mig och gör alltid sitt bästa för att jag ska må så bra som möjligt.Han förtjänar verkligen denna! :)

Bästa grilltipset är för att få så god smak på kötte man grillar ska man marinera och krydda! Majs är supergod att grilla också!

2013-06-30 @ 11:34:29
URL: http://www.linneasj.blogg.se
Postat av: Jeanette

Den här hade jag velat vinna för att ha på jobbet! Vi har ingen skruvdragare idag, och vi brukar vara ute och grilla med våra elever - den här hade varit perfekt!

Mitt bästa grilltips är att alltid låta köttet eller grönsakerna ligga i marinad i minst 1 dygn. Det blir en helt annan smak när det verkligen får ligga och dra. Inte så avancerat tips men ett väldigt bra sådant!

2013-06-30 @ 11:53:29
URL: http://nattstad.se/gratistokig
Postat av: Caroline o. Lukas

Jag skulle vilja vinna eftersom det är dags att flytta hemifrån. Och för att slippa ringa och låna pappas verktyg vore det kanon att kunna stoltsera med en egen liten händig skruvdragare.

Mitt bästa grilltips är att våga testa att grilla allt möjligt! Hos oss har det mesta testats på grillen ananas, jordgubbar, sockerkaka, tomater, majskolvar, kyckling och fisk i alla former, hemmagjorda hamburgare, tom köttbullar på grillspett för att göra det festligare :)

2013-06-30 @ 15:30:02
URL: http://busgolden.se
Postat av: Frida Olsson

Ja du detta trodde jag inte riktigt var sant. Skruvdragare och grilltändare i ett. Skulle vara perfekt för grillmästaren här hemma!

Ett tips är att rumstemperera köttet i marinaden innan man grillar. Tycker köttet får mera smak då marinaden får chans att tränga in i köttet mera. Sedan är det ju alltid tillbehören som är viktigast tycker jag. En god sallad tillexempel som framhäver det man just grillat till exempel

2013-06-30 @ 22:40:28
Postat av: Heidi Larsson

Jag vill vara med och tävla!
En sån här har jag drömt om i flera år. Vi fick en skruvdragare i bröllopspresent, och den är jättebra men den är väldigt stor, tung och klumpig. Så till alla smågrejer som ska skruvas så plockar jag fram skruvmejsel och skruvar för hand. Det är mest jag som pysslar med händighetssaker i huset och mina handleder är klenare än männens, så det är väl därför jag tycker det är svårt...

Bästa grilltipset jag har kan tyckas simpelt - men är verkligen A och O när man, som jag, grillar med kolgrill. LÅT DET BLI ORDENTLIGT GLÖD! Många stressar på det där, häller på massor av tändvätska och lägger på köttet innan det ens börjat närma sig glöd. Tänd på och låt det ta en rejäl stund - så det hinner ta sig överallt. Då får man den bästa glöden och kan lätt börja grilla. Stressa inte så förbaskat! ;)

Håller verkligen tummarna nu!!!!!! =) Kram Heidi

2013-07-01 @ 01:16:40
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se
Postat av: Spacegirl

Jag vill vinna därför att jag behöver en skruvdragare här hemma, så slipper familjemedlemmar rycka ut så fort något ska skruvas.

Mitt bästa grilltips är att använda glaze istället för marinad så slipper du att det droppar & bränns.

2013-07-01 @ 21:45:22
URL: http://spacegirl.blogg.se
Postat av: Mikael

Jag vill vinna för att jag och min fru flyttade nyligen till radhus och det skulle behövas mer verktyg har jag märkt, detta skulle va perfekt start för oss.

Mitt bästa tips när man ska grilla är att ha tid och ta det lugnt, ta fram köttet en stund innan så det hinner bli rumstempurerat innan man lägger det på grillen, låt kolen brinna färdigt så du endast grillar över glödande kol och inte öppna flammor och till sist låt maten ligga så den får fin färg innan du vänder den.

2013-07-02 @ 08:21:38
URL: http://noerdkultur.blogg.se
Postat av: liselotte

är gärna med och tävlar om denna praktiska vinst. Vill vinna för att kunna ge skruvdragaren till min dotter som är ensamstående med sin son, det är en hel del som måste fixas emellanåt och det vore då enklare för henne och ha en egen skruvdragare.
Jag är inte super haj med grillat, men det som alltid blir lyckat är att grilla skivor av fläsk file, äta med en sås av lätt creme fraiche, vitlök och smulad buljongtärning.
Hoppas på tur, [email protected]

2013-07-02 @ 14:17:45
URL: http://liselottess.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jag är jättegärna med o tävlar. Min skruvdragare har precis gått sönder så det är precis vad jag skulle behöva....... Nu håller vi tummarna.
Hemma hos mig ÄLSKAR vi att grilla. Vi brukar börja redan i januari. På med skoteroverallen och ut med grillen. Det luktar helt underbart i vinterluften. Vi grillar allt möjligt men mest poppis bland barnen är antingen kycklingspett eller tjocka skivor av fläskfilé som blir saftiga och goda när man grillat dem. Vår favoritsås är tzatsiki, tror aldrig vi tröttnar på det. Mums. Sedan brukar vi grilla grönsaker på spett. Paprika, svamp, tomat, lök. Vi har även en potatis och grönsaksblandning som är jättegod. Ta en stor aluminiumform. Lägg i kokta nypotatis i delar, paprika i olika färger, röd och gul lök i klyftor, svamp, squash och toppa med fetaost. Ställ sedan aluminiumformen på grillen. Fetaosten smälter ner i potatisen och grönsakerna. Det blir sååååååå gott. :-)

2013-07-04 @ 11:22:05
Postat av: Isabelle

Nyinflyttad i lägenheten.
Antal ouppskruvade tavlor: 8
Antal verktyg: 0
Det säger ju sig självt, jag BEHÖVER en liten smidig skruvdragare!

Och mitt bästa grilltips, det är ett gäng goda vänner. Sen kan man grilla nästan vad som helst, för allt blir ju godare grillat, och i sällskap med goda vänner kan liksom inget gå fel!

2013-07-04 @ 13:36:17
Postat av: Lina

Åh jag skulle så gärna vinna denna åt min Man, han önskar sig precis en sån och man kan aldrig köpa något åt honom för han är så picky med kläder etc...

SÅ denna vore en fin fin present från mig & lilla O :)

Mitt bästa grilltips är faktiskt Halloumi, det passar verkligen till allt, kött, kyckling, korv, sallader vi har det alltid när vi grillar, vad det än är och det piffar alltid till och brukar alltid uppskattas av andra :)

Ha en fin sommar och hoppas vi ses snart, kram Lina

2013-07-04 @ 22:25:23
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/liniz
Postat av: Helena

Vem vann?

2013-07-10 @ 12:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin