Pastasallad till grillat

Jag har testat att laga till det mesta från härliga grillkvällen med Kronfågel just för att det var så grymt gott. Den här ljumma pastasalladen åt vi igår till just Beer Can chicken. Jag plussade på lite med pecorino för att det är så gott och det blev bra. 
Du behöver
600 g kokt kall pasta
500 g grön sparris 
8 st tomater
1 msk finskuren färsk rosmarin
150 g hyvlad eller riven pecorino
 
Citronette
1 vitlöksklyfta
saft och skal från en citron
½ dl olivolja
 
Gör så här
Börja med Citronetten: Riv vitlök och blanda med citron och olivolja i en skål.
 
Dela tomater på mitten och grilla på snittytan ca 5 minuter. Skär i bitar.Skala nedre delen av sparrisen, pensla med olivolja och grilla den mjuk. Dela i mindre bitar.
 
Vänd ner pasta, rosmarin och tomater med Citronetten. Lägg upp på ett fat eller skål och toppa med sparris och pecorino.

Kommentarer
Postat av: Min Lilla Kokvrå

Enkel och god pastasallad (inbillar jag mig iaf) som jag kommer att testa i sommar till det grillade när jag tröttnat på min falska potatissallad :)http://minlillakokvra.blogspot.se/2013/02/lchf-sallad-med-helkokt-kyckling.html

2013-06-09 @ 10:08:00
URL: http://minlillakokvra.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin