Miss Fix it

Den här sommarens projekt är att jag ska bli en grillare och fixare av rang. Grillen köptes in och jag satte ihop den alldeles själv, tack och lov för skruvdragaren!!! Den lilla uppladdningsbara och sladdlösa skruvdragaren, Bosch IXO Barbeque, var guld värd. Jag satte Magda på en kudde med en flaska vällling i handen och medan hon drack upp flaskan så hann jag sätta ihop rubb och stubb.  
Har nu grillat hela två gånger och hällt upp briketterna, tänt på, hällt över briketterna från skorstenständaren på grillen, avvaktat rätt glöd och grillat som en mästare. Perfekt! Just den här Bosch skruvdragaren har en fläktpåsats som man bara klickar på och sedan är det bara att trycka på knappen så blåser den fart på briketterna eller kolen. Väldigt smidigt och jag känner mig som grilldrottningen själv. 
Bra att barnen växer upp med att mamma kan fixa och mamma kan grilla. Jag är faktiskt rätt stolt över mig själv då jag har fixat en grillmiddag till barnen och vi sitter ute och äter och myser. Bra känsla.  

Kommentarer
Postat av: Malin

Verkar ljuvligt, underbara bilder.
Ni verkar ha det så himla mysigt och bra!
Är impad av dig som ensamstående mamma, vilken energi! Har varit ensamstående, med två barn själv, fast inte nu längre.

Gissar att det smakade lika gott som det såg ut? :)

2013-06-03 @ 15:01:47
URL: http://missparkas.blogspot.com
Postat av: Jessica

Världens bästa mamma!

2013-06-03 @ 17:00:42
Postat av: Maria

Så himla svårt att laga mat med små barn runt ikring, impad att du lagar så fint Kram

2013-06-03 @ 20:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin