Grattis!

Fick in så många underbara glassminnen om allt från smultronglass, glassarna med skumbollar i Danmark, vanilj- och jordgubbsglass efter träning, rolig mamma som äter glass till glass på första dejten och härliga barn som äter glass hur som helst. Jag läste med stort nöje vartenda ett av minnena och skrattade mycket.
 
Vinnaren av både glass och visp blev till slut Lovisa med sitt fina barndomsminne:
 
Mitt bästa mjukglass minne var när jag och min familj (mamma, pappa och bror) var på en lite tur runt i Sverige. Med två trötta griniga ungar (jag och min bror) skulle mamma och pappa försöka få i oss lite mat. Kanske inte den lättaste uppgiften men till slut gick det också. Svårt att sitta still, sprang runt borden med den lilla energi vi fått, för att sedan halvsomna i stolarna medan vi väntade på mamma och pappa. Men till en överraskning kom det två jätte stor milkshake-glas in till bordet med strössel, godis, topping, tomtebloss ja allt två trötta ungar längtade efter eller alltid önskat sig. Jag tror det var den största och godaste glass jag ätit, kommer ihåg det än idag. =)
 
STORT GRATTIS LOVISA! 

Kommentarer
Postat av: frubalken.blogg.se

Tack så jätte mycket!! Kan lova att det kommer komma till användning i massor! Tack, Tack, Tack =D

Svar: Söta du, roligt att du blev glad!
Linda /Matstugan

2013-06-12 @ 18:05:18
URL: http://frubalken.blogg.se/
Postat av: Emma-Lou

Det var en mycket fin och bra motivering :)

SV: tack :)

2013-06-13 @ 09:38:42
URL: http://www.mondoblog.se/emmalous
Postat av: frubalken.blogg.se

Jag har fått hem de nu och ska testa vispen redan i morgon! Men får nog vänta med mjukglassen eftersom det regnar här och jag vill så gärna ha sol när jag ska äta glass =) Tack igen =D

2013-06-14 @ 22:32:51
URL: http://frubalken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin