Får man föreslå Hamburgare - Grilla Grilla

Det är så maffigt gott med nygrillade hamburgare och jag håller med Jamie Oliver i att man inte ska ha så mycket i själva burgaren utan satsa på allt omkring. Jag gillar verkligen rökig smak på burgare så det har jag nästan alltid i sås eller burgaren. Så här hur jag gjorde våra. Testa lite:-)
Supergott med grillad majskolv till som rullas i finriven parmesan. Dessutom en coleslaw med fänkålsfrån och mango (recept kommer).
 
Hamburgare (för 4)
500 g nötfärs
1 tsk rökt paprika pulver (smoked paprika)
1 dl chilisås
 
Blanda ihop snabbt och forma 4 burgare. Grilla någar minutrar på varje sida. Lägg ihop med bröd, sallad, tomat och massa sås!
 
Rökig sås
1 dl majonäs
½ dl creme fraicke
2 msk chilisås
½ dl bostongurka
några droppar rökextrakt (finns flaskor i affären och de räcker hur länge som helst)
Till det rekommenderas en härligt svalkande kanna iste med jordgubbar och mynta 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin