Mina favoriter till sommarens utflykter

Har hittat lite bra saker till sommarens utflykter med barnen. Här har ni mina favoriter. Sådär varma dagar brukar jag blanda ut vattnet med lite saft till barnen. Alla safter från Brunneby är naturliga, utan konserveringsmedel. Min sommarfavorit är körsbär. ICAs egna minikex: Mini Mariekex, Mini Digestive och Mini Havrekakor är våra superfavoriter. Speciellt Mini Marie har vi konsumerat flera påsar av redan. De är inte så söta och jag brukar ha lite philadelphiaost emellan. Barnen älskar dem.
Alltså dessa!! Finn crisps Rye Snacks är som chips. Meningen är att man kan lägga en liten klick med något gott. Men jag hinner inte innan jag har ätit upp alla, för de är vansinnigt goda. Tunna, krispiga, sådär chipssaltiga och smakrika OCH samtidigt nyttiga. 
Rostade solrosfrön, vanliga solrosfrön och biorussin. Jag blandar till mixer i småburkar till barnen som vi tar med till stranden. Bra som mellansnacks. De dagar jag inte orkar blanda till eller har lite bråttom får de dela ett paket med Voltaires Berry Boost med russin, tranbär och apelsinbitar. Godis!
Soft tortillas i litet format, lagom till barnen. Gott att fylla och ta med. Babybels ostar är praktiska och lätta att ta med på utflykt. 

Kommentarer
Postat av: Mika

Är också väldigt förtjust i ICAs minikex och nötter, frön osv får jag inte nog av. Har däremot inte testat Finn Crisps rye snacks. Gillar inte chips - men dessa låter ju urgoda. Tack för tips!

2013-07-10 @ 13:15:32
Postat av: sofie

Så mycket gott att ha med på utflykter. Är så dålig på sånt så blir det panik istället när alla blir hungriga. Bättring!!

2013-07-10 @ 22:13:43
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com
Postat av: frubalken.blogg.se

mini mariekex är helt underbara!! fast jag älskar ju mariekex ;)

2013-07-11 @ 17:32:19
URL: http://frubalken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin