Dagens katastrofer - Nu är det sommarlov för barnen

Första semesterdagen med barnen. Vi började med besök hos doktorn. Magda har en leverfläck på halsen som har växt en hel del sedan hon var pytteliten. Besöket tog 1 minut. Doktorn tittade och sa i stort sett tack och hej. Kände mig lite lätt hyponkondrisk, men bättre kontrollera en gång för mycket. Sedan åkte vi till Hammarby Sjöstad, till vänner. Vi fick så god lunch och allt gick bra tills vi skulle gå till lekplatsen.
Annie ramlade och slog upp större delen av benet och även handen och det andra benet fick sig en släng. Några killar sparkade en hård boll på Magda så hon skrek och skrek. Dessutom så var det premiär för deras nya, likadana klänningar. Gulligt, men nu fattar jag varför de var på Rea. Axelbanden åkte ner och Magda gick omkring med bar överkropp och klänningen invirad runt benen, och Annie mer eller mindre likadant. Hur som så var det väldigt roligt att träffa Johanna, Karolina och deras mamma.  

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ohoj vilken sommarlovs start, skrattar högt åt dina formuleringar, även om jag förstår att allt inte var kul just då ;) <3!
Skönt att Magdas fläck inte var farlig och hoppas Annie's ben blir bättre till imorn, och annars - du vet vad Naturhäxan skulle ha gjort, Kokosfett och Aloevera på så läker det så fort ;D! Kram till er 3!

2013-07-01 @ 23:13:02
URL: http://moonmyword.wordpress.com
Postat av: Anna/Frostis

Ojojoj, vilka fadäser! Blås lite på småjäntorna från mig! Vet hur det känns i mammahjärtat när de små gör illa sig.
Synd på klänningarna, de var riktigt fina. Men gå tillbaks med dem vetja, de är ju uppenbarligen helt felsydda.

2013-07-02 @ 08:49:13
URL: http://www.frostrosor.nu
Postat av: Gudmor Leontine

Men oj oj! Stackars Annie, och stackars Magda. Ni skulle ringt, ni ser ju mitt hus därifrån, så hade jag kunnat hjälpa till med omplåstringen!

Svar: Vi måste ses snart!!!
Linda /Matstugan

2013-07-03 @ 20:56:17
URL: http://leontines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin