Mjölkchokladkladdkaka

Här har ni kladdkakan jag gjorde till mitt besök igår. Jag har gjort den förut, och den är alltid god. Den här gången glömde jag den i ugnen då  jag gjorde pytten och samtidigt pratade. Kanterna blev därför något hårda. 
 
Du behöver
4 ägg
5 dl socker
2,5 dl smält smör (så stod det i receptet så det är bara att smälta och mäta)
3 dl vetemjöl
2,5 tsk vaniljsocker
250 g mjölkchoklad
2 msk kakao
2 tsk bakpulver
 
Gör så här
Sätt ugnen på 175 C

Smörj och bröa en form med löstagbar kant.

Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner det smälta, avsvalnade smöret. Blanda mjöl med bakpulver, vaniljsocker och kakao och rör ner i äggsmeten. Smält chokladen sakta i vattenbad och blanda ner i smeten.

In i ugnen sådär 35-40 min.

Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Mmm... ser smaskens ut! Men 35-40 min i ugnen? Så länge skulle jag aldrig våga ha min, jag älskar i princip smet! :-)

2013-01-03 @ 13:23:17
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Ser perfekt kladdig och god ut trots hårda kanter. Alltid gott med kladdis!

2013-01-03 @ 22:10:28
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin