En liten Champagnecocktail med touch av äpple? Det är Freeeedag

Calvados är ett franskt äppelbrännvin som gör sig utmärkt i mat och cocktails, med en lätt äpplig smak. Den här  drinken får extra äppelsmak av äppeljuice och lyxas till det med lite Prosecco (som jag älskar). Man kan såklart ta annat mousserande vin eller varför inte champagen. Perfekt Nu-är-det-helg-drink!! Tyckte den passar bra nu för att fira min resa till Barcelona med Rose-Marie. Gör ni något roligt i helgen? Jag ska träffa två nära vänner ikväll och gå på restaurang (fast jag är tokförkyld). I övrigt blir det en gosa-med-barnen-helg. Annie och jag är på tu man hand imorgon och vi ska äta rökta räkor med aioli och baguette. Till efterrätt ska jag göra en rolig sak med chokladpudding som bas och godismaskar, ni får se! 
 
Du behöver
1,5 cl Calvados
1,5 cl koncentrerad Äppeljuice
Chamapagne/mousserande (t ex prosecco)
 
Gör så här
Ställ in drinkglas i kylen en stund innan. Förvara även Champagnen/mousserande vinet där så det är riktigt kallt då du använder den. Häll i äppeljuice och calvados i ett kylt glas och toppa upp med bubbel. Rör runt lite lätt med en lång smal sked, eller drinkpinne för att calvados och juice ska blanda sig med bubblet. 
 
Önskar dig en fantastisk helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin