Dunderkuren mot förkylning

 
Här är det dags att stärka upp immunförsvaret.  Efter Magdas kräkorgie igår natt då hon kräktes ner hela sovrummet, sig själv och mig så gör jag vad som för att varken Annie eller jag ska råka ut för samma sak. Dessutom ska vi till Malmö nu, även om jag bokade in helt fel helg. Den här huskuren, Citron, honung och ingefära kur gör jag alltid på vintern då jag börjar känna av förkylning eller redan är förkyld. Fastän jag inte tycker om ingefära så tror jag på dess kraft, och i just den här kuren så försvinner mycket av ingefärasmaken i och med honungen och citronen.
 
Jag och Annie har pimplat på av den här här dunderdrycken så nu håller vi oss på topp, eller nåt. Vi åker i alla fall till Malmö nu på förmiddagen. 
 
Jag har massor att visa er och recept att lägga in, t ex den isade mandarinsoppan med vit chokladmousse från nyår som ni bara måste testa! Ett litet cocktailparty hade jag också hos mig för någon vecka sedan. Alltså  var med nästa vecka så kommer allt! 
 
Ha en riktigt fin helg! Vill ni följa med till Malmö så finns matstugan på Instagram nu.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag tror också på ingefärans kraft! Hoppas du och Annie inte blir sjuka! Ha det fint i Malmö! kram

2013-01-11 @ 09:10:17
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Jessica Sundberg

Gäller att testa allt som finns - vad är det man säger just om viljans makt?!

Svar: Ja, ha ha, så är det!
Linda /Matstugan

2013-01-11 @ 11:21:23
URL: http://familjensundberg.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin