Te och Te och te på Tehuset Java

Jag var, tillsammans med några andra härliga bloggare, bland annat Diana, inbjuden till Tehuset Java. Vi fick en intressant föreläsning om te där jag lärde mig att te håller sig i flera år i oöppnad förpackning, men att öppnad förpackning helst ska förvaras i plåtburk för att behålla sin smak, att Yerba Mate te är ett riktigt uppiggande te som dricks hinkvis i latinamerika, att te behöver stå och dra i 1-3 minuter, och inte minst att du nu kan gå in via datorn och göra din egen teblandning på Tehuset Javas nätshop som du skickar till dig själv, eller till någon annan döpt till något du valt att det ska heta, t ex 'Lindas finfina morgonblandning'
Jag och gulliga Diana testade att blanda till vårt eget te, precis som man gör via deras hemsida. Jag gjorde en blandning på Darjeeling, lakrits, vanilj, jordgubb och mango. Rolig present!  Förutom min egna blandning fick jag med mig hem en påse Lundablandning och en burk grönt Kusmite med citron och ingefära. Tehuset Java har faktiskt Sveriges största sortiment av Kusmite.  
Nu lanserar de även danska finchokladen Summerbird i butiken. Vi fick smaka på gudomligt goda flødebollar i miniformat med äkta mörk choklad och en marsipanbotten. Jag kan inte i ord beskriva hur goda dessa var. Beroendeframkallande. De små flødebollarna fanns även med vit choklad och passionsfrukt. De har även mandlar i vit choklad med lakritspulver eller vad sägs om citron och cayenne? 
Jag fick med mig min påse med den egenblandade teet hem och jag och Diana hittade en söt minibebis att gosa med, kunde inte bli bättre!

Kommentarer
Postat av: dianasdrömmar

Mysigt att få prata med dig lite mer, hoppas vi ses snart igen kram kram Diana

Svar: Åh, så otroligt roligt att träffas 'på riktigt'. Ser redan fram emot att ses snart igen. Stor Kram Diana!
Linda /Matstugan

2013-02-06 @ 16:21:35
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin