Kureringsdrycken nr 1 - Fredagscocktail i Vabruari

Sofia undrade om supersmoothien jag gjorde då jag vabbade i tisdags gjorde susen. Jag tror det! Annie var tillbaka på dagis onsdag och Magda fick vara hemma en extra dag sen var hon tip top. Men de har även fått dricka min superkombo: ingefära, citron, honung. Har gjort tre flaskor redan under den gångna veckan. Dessutom är det gott om du dricker den väl kyld. Så mitt tips på fredagscocktail den här veckan är Kureringsdrycken nr 1.   
 
För 1 liter

Ingefära - ca 4 skivor av en rot, ½ cm tjocka med skalet på
½ Citron - tjocka skivor med skalet på 
Honung - 1 stor msk
 
Ps. Glöm inte att tvätta citron och ingefäraroten noga

Lägg allt i en kanna och häll över 1 liter hett vatten. Låt stå och dra i ca 1 timme. Sila av och drick av vattnet tills det är slut.
 
Trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: sofie mumsfillibaba

Skulle läst detta lite tidigare och serverat mig själv i kväll. Låter perfekt just nu!!

Svar: Åh, ja, Du är ju kanonförkyld! Hoppas det är lite bättre nu!
Linda /Matstugan

2013-02-22 @ 21:30:43
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin