Jung Kitchen bjöd på hejdundrande vårinspiration

I veckan var jag på ett otroligt event med så mycket gott. Det började med att vi bjöds på gulligast tänkbara anrättning med fyra minirätter, komponerat av restaurangen LUX som fyller 10 år som stjärnkrog. Det var bl a macarone med matjessill och kalvdans, på det deras egenbrygda kaffe och te. 
Därefter blev det mingel extra allt. Det var Frödinges sötaste bakverk och Ballerinas nyaste fyllda kakor med skön bakgrundsmusik. Nuförtiden träffar jag alltid på en massa underbara bloggkollegor på eventen, men det är så trevligt att gå dit med någon. Mina perfekta sällskap på event brukar vara Bambi eller i det här fallet Jessica (som för övrigt har börjat blogga för Postkodlotteriet!).
Pauluns bjöd på så goda smoothies, tog med mig några och jag är såld. Den med hallon och granatäpple måste ni smaka och kokosvatten är rena mirakeldrycken för hälsan. Dundershots bjöd ICA på: bombade med nyttigheter som spenat, citron, ingefära och äpple. Jag tog två för säkerhets skull, boosta immunförsvaret!! Jag smuttade även på ny snaps: Prima Örtagårds Brännvins snaps med smak av rosmarin, timjan och citron. Riktig påsksnaps med andra ord. 
ICA presenterade även sin spännande wasabi ruccola och pimiento de padron som är små söta chilifrukter som ser ut som mini paprikor. De är söta och milda i smaken, men 1 på 1 på 10 är superhet, så se upp! Äntligen finns de hos ICA, de är så kanoners goda till kött eller förrätt.  God Morgon juice i ny smak: jordgubb. Den var fyllig och läcker. Den andra nyheten är apelsin och acerola och innehåller extra mycket C-vitamin. Den smakade jag inte då jag var så mätt. Likadant var det med Pauluns musli som såg så god ut, men jag var proppmätt. Tur nog så fick man med sig ett paket hem så omdöme kommer.  
Indiska har jag redan visat, helt tagen av deras färgexplosion. Vid Mrs Cheng hittade jag min bloggkolleoga Nordefors som varit med och gjort streetfood (som är vansinnigt inne just nu) på kyckling och nudlar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin