Arlas pressträff spetsad med Ingefära och chili

Jag hade förmånen och äran att bli inbjuden till Årets Kock 2013. En sådant fantastisk tillställning där man springer på bekanta, kan spana på cremè de la cremè av  Sveriges Stjärnkockar och lyssna på intressanta föreläsningar om trender och nyheter inom branschen. Det startade med Arlas pressfrukost komponerad av Victor Westerlind, Årets Kock 2009, där vi bjöds på magiskt gott ägg bakad med röra på creme fraiche och rostad lök och örter, youghurt med gnutta ingefära i och smörgås med vildsvinsskinka. Såååå gott! 
Tom Sjöstedt, Årets Kock 2008, pratade med Årets Kock 2012 Klas Lindberg om hans nya Creme Fraiche med riktigt fräsch och tydlig smak av ingefära och chili. Jag är rätt känslig då det kommer till ingefära, det måste smaka äkta för att jag ska tycka om det. Det gjorde det! 
Jag ska testa den nya creme fraichen med recept jag fick med mig hem, längtar! Men det som är toppen med den här creme fraichen med ingefära och chili är att du kan använda den som den är, en stor härlig klick till kycklingen, fisken eller annan köttbit.
Bästa sällskapet på frukosten av Jessica, Pernilla och Louise. På kvällen blev det superbaluns med två av tjejerna ovan, det får ni se lite senare idag.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilken kul tillställning! Kram

2013-02-10 @ 14:22:30
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Ville också varit där! Hoppas på final i götet snart igen!:)
Smakade på den creme fraichen idag. Tyckte den var god. Oftast är det mer smak i de smaksatta kalla än varma. Ska bli spännade att se vad du hittar på!

2013-02-12 @ 22:11:28
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin