Bingomat med Jessica Frej

Vi bjöds på en sådan härlig kväll med skratt, spänning och god mat av Postkodlotteriet och Jessica Frej.Det började med isglögg som var fräsch och ljuvligt julig.   
På isglöggen följde en liten bingofrågesport. Tror att jag fick två eller tre rätt. Visste ni att bingo började i Italien på 1500-talet, men blev stort i Sverige först på 1960-talet?  
Jessica hade kopplat maten till bingo på en massa roliga sätt: Bönor t ex användes som spelpjäser i början och råvaror från t ex Jämtland då det är där det spelas mest Bingo i Sverige.  
Fröken Spot and Tell och jag. Om Jessica hade tänkt till, så hade jag också det. Vet att Jessica gillar djurmönstrat så jag hade gått ur min 'Comfort Zone' och dragit på mig en leotröja.  
Galet god mat: Gotländskt lamm och mini mini Hasselbackspotatis.  
Här pratas det bingo på nätet och andra roliga saker. Postkodlotteriet har över 1 miljon prenumeranter och säljer 1.7 miljoner lotter per månad. De ger väldigt mycket pengar till välgörande ändamål dessutom.  Har ni spelat bingo någon gång? Jag har gjort det då jag var liten med min mormor. 62% har någon gång spelat bingo.
Sedan fick vi spela Bingo på nätet genom Postkodlotteriet. Det har jag aldrig testat! Det var spännande och roligt och man kunde småprata under tiden med varandra och chatta med andra på sajten. Varje spelkväll har även en spelvärd som man kan chatta med. Jessica är en av spelvärdarna, så då kan man passa på att fråga henne om mattips till exempel. Jag skrapade även lite lotter på sajten, så roligt för man kunde välja att göra det med skrapljud eller utan. Jag ville ha med, de andra utan. 
Avlutningen var en magnifik saffranskaka med svartavinbärssylt. Godaste jag har ätit någonsin. Receptet finns på Bingobloggen.  

Kommentarer
Postat av: Jessica Frej

Så kul att du kom! Jag kanske kommer och lånar tröjan någon dag! Här finns receptet http://bingoblogg.postkodlotteriet.se/saffranspannkaka/

Svar: Ja, bara att låna den, skulle passa dig perfekt! Har länkat till saffranspannkakan nu, alltså så oroligt god och fin! Ska testa den! Kramar
Linda /Matstugan

2013-12-10 @ 14:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin