Vardagskväll med guldkant

Igår kväll hade jag en vän och före detta kollega på middag. Planerad sedan länge, och så efterlängtad. Oj, vad vi pratade. Jag skyller de brända kanterna på mitt trevliga sällskap, för jag glömde helt bort att jag hade bröd i ugnen då vi pratade så mycket. Vi åt i alla fall en Chevre chaud med äppelsalsa gjord på balsamico och honung. 
Sedan Jordärtskockssoppa med svamp- och parmesanknyte och lite strösslad vitlöks- och rosmarinconfit. Mättande soppa som verkligen är en rejäl huvudrätt i sig själv.
Till det ett örtsmör som jag blandade ihop på basilika, ruccola och soltorkade tomater. 
Vi smidde även planer för bloggen minsann. Förändringar på G. Så spännande ska det bli, ni får snart veta, och se.
Efterrätten blev lite Raw food som är såååå inne nu. Glass gjord på 3 ingredienser: hallon, avocado och banan. Recept på allt kommer, som vanligt. 

Kommentarer
Postat av: Mika

Alltså, en tre-rätters heeeeeelt i min smak. OCH jag älskar lite brända kanter ;)

Ser framemot alla recept!

2013-08-22 @ 12:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin