Sangria med det där extra

Jag gjorde min favoritsangria förra helgen. Har inte gjort den på flera år, men gått och längtat och suktat efter den. Den är verkligen så ljuvligt god: rött vin blandas med konjak, cointreau, massa apelsin, citron och en och annan kanelstång. Den vinner allt på att förberedas kvällen innan och stå i kylen över natten. Den här Sangrian håller sig upp till en månad i kylen. Jag skivar även upp lite extra citron och apelsin som jag lägger i frysen och lägger i med isbitarna vid serveringen. Ha en superfin fredag.
Du behöver
1 flaska rött (spanskt) vin
2 msk florsocker
½ dl konjak
½ dl cointreau
1 citron
1 apelsin
1-2 kanelstänger
4-6 dl fruktsoda (t ex Sprite)
is 
 
Gör så här
Skär frukten rätt grovt. Blanda frukten med de övriga ingredienserna, förutom fruktsoda och is, i en kanna. Sätt över plastfolie och ställ in i kylen minst 4 timmar. Vi serveringen så tillsätter du is och toppar med så mycket fruktsoda du vill, beroende på hur stark du vill ha den.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin