Vegatariska Tacorullar med guacamole

Jag bara måste dela med mig av ett sista recept från Middagsfrids Barnkasse som blev en helgmysmiddag: Vegetariska Tacorullar med guacamole. Eloge till Middagsfrid för deras fantastiska barnkassar! En barnkasse innehåller ingredienser för 4 stora måltider där alla blir mer än mätta och det blir mat över till matlåda till jobbet också. Kassen innehöll 1 fiskrätt, 1 vegetarisk, 1 kötträtt och en 1 kycklingrätt. Alla måltider hade en massa grönsaker och sallad inriktat på det barn tycker om. Många varor var ekologiska eller organiska och den färdiga guacamolen var utan tillsatser. Kassen var noga genomtänkt även på det sättet att det inte var något spill på varorna. Allt gick åt. Skulle man använda ½ paprika, eller ½ påse ost så användes resten i en annan rätt. Miljötänk!

 

Tack Middagsfrid för att vi fick äran att testa Barnkassen - Jag, Magda och Annie rekommenderar den varmt.

 

INGREDIENSER
½ msk chilipulver
½ msk paprikapulver
1 tsk spiskummin
1 krm cayennepeppar (hoppade den för att det inte skulle bli för starkt för barnen)
100 g rödlök, 1-2 st
1 msk smör
2 vitlöksklyftor
1 påse quornfärs, 300 g
2 msk tomatpuré
1 burk krossade tomater, 210 g
8 tortillabröd
½ påse riven ost, 75 g
1 tråg salladsmix, 70 g
1 ask körsbärstomater, 250 g
1 orange paprika
1 fp guacamole, 227 g

 

Gör så här

Sätt ugnen på 250°

 

Tacokrydda

Blanda ½ msk chilipulver, ½ msk paprikapulver, 1 tsk
salt, 1 tsk spiskummin och 1 krm cayennepeppar i en liten skål.

 

Fyllning

Hacka 100 g rödlök (1-2 st). Smält 1 msk smör i en stekpanna, pressa
i 2 vitlöksklyftor och tillsätt löken. Fräs på medelhög värme i 3 min.
Tillsätt 1 påse tinad quornfärs (300 g), tacokryddan, 2 msk tomatpuré
och 1 burk krossade tomater (210 g). Puttra på medelvärme i 3 min
under omrörning.

 

Rullar

Fördela quornfärsröran i mitten av 8 tortillabröd. Rulla ihop och lägg
tacorullarna i en ugnsform med skarven nedåt. Strö över ½ påse riven
ost (75 g) och gratinera högt upp i ugnen i ca 7 min.

 

Sallad

Skölj 1 tråg salladsmix (70 g). Halvera 1 ask körsbärstomater (250 g) och tärna 1 orange paprika. Blanda salladen med tomaterna och paprikan i en skål.

 

Ta fram 1 fp guacamole (227 g). Servera tacorullarna med salladen
och guacamolen.

 

Om ni är sugna på att få hem Middagsfrids Barnkasse (745 kr/lev) så får ni just nu två lyxiga Fiskars Muminsaxar i välkomstpresent (värde 300 kr) om ni skriver i "MATSTUGAN" som kampanjkod. Gäller t.o.m. 30/4 -13 vid start av prenumeration utan bindningstid. Beställ på www.middagsfrid.se


Kommentarer
Postat av: Katarina

Roligt att höra att ni är nöjda med matkassen! Tacorullarna ser goda ut! Jag har på min blogg idag choklad popcorn cookies :) Kram

2013-04-17 @ 11:39:10
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin