Vad åt ni på Påsk?

Nyfiken på hur er middag blev? Vad åt ni? Buffé eller rätter? Jag hade inte tänkt göra någon speciell påskmiddag eftersom jag gjorde en stor påskmiddag veckan innan påsk. 
.
Sedan tänkte jag att jag och Magdas pappa skulle fixa en liten påskbuffé med ägghalvor, lax osv för att barnen skulle få lite påskkänsla, sedan blev det mer eller mindre spontant så här. Typiskt för mig. Inte en enda ägghalva i sikte (fast jag kokade dem). Älskar att pynta på påsk med Lindt kaninerna. 
Det blev lammracks med pinjenötter och citron och till det underbar kräm på bönor och honung. Alla recept kommer såklart här på Matstugan inom kort. 
Det blev även grillad kalkon i örtmarinad. 
Kalkonkorv med hög kötthalt och smak av timjan och vitlök och barnens favorit mini Bratwurst. Till det en sås på grillad paprika och hasselnötter. På sidan sallad och grillad sparris
Efterrätten blev Citruskesella blandad med vit choklad och kardemumma. I botten och på toppen hallon.Så nu har det blivit påskmat så det står härliga till! 
Allt porslin och allt glas är från Indiska. 

Kommentarer
Postat av: Anna/Frostrosor

Hej, så vackert!
Vad vi åt, det kan du se på min blogg! Blev en buffé med en massa gottis!
PS. Jag har även gjort din gräsmattekaka, länkade till dig! DS.

Svar: Vad sött av dig! Din 'gräsmatta' blev alldeles fantastisk! Kikade in direkt såklart och vilken buffé. Blev hungrig direkt:-) Kram på dig!
Linda /Matstugan

2013-04-01 @ 15:07:31
URL: http://www.frostrosor.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin