Ratatouille med kaffe och anchochilimarinerat halvspjut

Ratatouille är en av de saker jag kan längta efter. Denna franska grönsaksröra passar till nästan allt. Speciellt bra passar den till grillat. Du kan lätt göra den kvällen innan för den blir bara ännu godare efter en kylskåpsnatt. Till ratatouillen blev det en färdigmarinerad nyhet från Scan. Den var väldigt god även om jag inte kände smaken av kaffe speciellt tydligt. 
 
Ratatouille (4 pers)
1-2 squash
1 aubergine
2 paprikor
2 vitlöksklyftor
1-2 lökar 
4 msk olivolja
2 msk rödvinsvinäger
400 g krossade tomater
1 kruka färsk timjan eller rosmarin (eller 50/50)
salt, nymalen svartpeppar
 
Gör så här
Skär vitlök och lök i småbitar och stek i olivoljan i en rymlig gryta i sådär 10 min på låg värme och med locket på. Skär resten av grönsakerna i större bitar och lägg i grytan. Häll på rödvinsvinägern och tillsätt krossade tomater och timjan/rosmarin. Låt allt småputtra under lock i minst 20 min. Smaka av med salt och peppar. Lägg upp och strö över färsk timjan/rosmarin!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ratatouille är något jag gillar massor och ibland gör jag det ofta :) Kram fina du!

Svar: Ja, jag har också perioder då jag gör ratatouille mest hela tiden. Kramar och en underbar helg.
Linda /Matstugan

2013-04-26 @ 14:17:51
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin