Pastasallad med pesto

Gjorde en snabb sallad med pasta och pesto när jag kom hem från jobbet. Så god. Bilderna gör den inte rättvisa. Det här blir också den perfekta picknicksalladen i sommar. Jag tog det jag hade hemma och använde färdigköpt pesto som jag tycker är bäst (när jag har lite mer tid ska jag göra min alldeles egna, men tills dess så använder jag ICAs egna som jag tycker är bäst).Barnen tyckte också om den här massor. Jag gjorde rätten på en höft så ta helt enkelt så mycket du vill ha av allt och det du har hemma.  
 
Du behöver (4 pers)
½ paket pasta av valfritt slag 
½ burk pesto
4 soltorkade tomater
1 gul paprika
Solrosfrön
Körsbärstomater.
1 msk creme fraiche
 
Gör så här
Koka pastan al dente. Häll över i durkslag. Medan pastan kokar så skär du de soltorkade tomaterna i mindre strimlor, paprikan i mellanstora bitar,delar körsbärstomaterna på mitten, skär skinkan i mindre bitar och rosta solrosfröna lätt i panna. Blanda ner pesto och creme fraiche i den varma pastan. Tillsätt de övriga ingredienserna. Rör runt. Servera. 

Kommentarer
Postat av: Noppi

Ser hur gott ut som helst. Pesto till pasta kan aldrig slå fel. Är det kalkon i?

Svar: :-) Jamenvisst! Kalkon! Jag glömde helt skriva det i receptet tydligen. Ändrar det!
Linda /Matstugan

2013-04-22 @ 19:20:27
Postat av: Katarina

Jag gjorde också för några dagar sedan pastasallad av överbliven pasta! Fräscht och gott! Hoppas allt är bra med dig, kram!

Svar: Ja, pesto är så otroligt gott tillsammans med pasta, bra resträtt:-) Kram!
Linda /Matstugan

2013-04-22 @ 20:37:49
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: sofie mumsfillibaba

Pesto är en perfekt snabb smaksättare. Köper också oftast ICA´s!

2013-04-23 @ 22:20:31
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


    Matbloggstoppen

bloglovin

bloglovin